اصرار دوباره مکرون بر  حمایت از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص)

«امانوئل مکرون» با تاکید دوباره بر مواضع خود نسبت به حمایت از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبراکرم(ص)، گفت: فرانسه هرگز حق آزادی بیان خود را تغییر نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه امروز(دوشنبه 26 آبان 1399) در سخنانی بر مواضع خود درباره کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) اصرارکرد.

 

مکرون دوباره تکرار کرد: فرانسه هرگز حق آزادی بیان خود را تغییر نخواهد داد. تنها به این دلیل که شوک و سردرگمی در خارج ایجاد کرده است.

 

این اظهارات مکرون باوجود عقب نشینی اخیرش از لحن اسلام ستیزانه اش پس از کمپین تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای اسلامی انجام می گیرد.

 

رئیس جمهوری فرانسه گفت: از پنج سال پیش، هنگامی که آنها کسانی را که کاریکاتورهای موهن را در روزنامه شارلی ابدو ترسیم کردند، کشتند، می گذرد. همه جهان در پاریس راهپیمایی کردند و از این حق دفاع کردند.

 

وی با اشاره به مرگ «ساموئل پاتی» در 16 اکتبر 2020 و سه نفر دیگر در شهر نیس در 29 اکتبر 2020، ادامه داد: ما معلمی داریم که تعدادی از افراد وی را کشتند. اما بسیاری از پیام های تسلیت خجالت آور بود.

 

مکرون افزود: ما مسئولان سیاسی و دینی داریم که بخشی از جهان اسلام هستند. آنها به طور منظم گفتند که باید این حق تغییر داده شود. این مسئله مرا شوکه می کند. من به فرهنگ ها و تمدن ها احترام می گذارم. اما حق خود را تغییر نمی دهم.

 

رئیس جمهوری فرانسه به فراخوان تظاهرات ضد فرانسه و ضد وی در کشورهای مسلمان پس از سخنرانی اش که از حق انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) دفاع کرده است، اشاره کرد.

 

وی گفت: من می توانم شما را شوکه کنم، زیرا در مقابل شما نیز می توانید مرا شوکه کنید. ما می توانیم این مسئله را بررسی کنیم و بر سر آن دعوا کنیم.

 

امانوئل مکرون در اظهارات متعدد به اسلام اهانت کرده است و با حمایت از کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبراکرم(ص) خشم ملت های اسلامی را برانگیخته است.

کد خبر 993928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha