بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین نیاز حیاتی تبریز است

دبیری گفت: با توجه به توان بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، ترجیح دادیم از پتانسیل این نهاد برای بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین تبریز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «شهرام دبیری»‌ امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پارک بزرگ تبریز که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همراه بود، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع شهری حال حاضر تبریز، بازآفرینی بافت حاشیه‌نشین تبریز است که با توجه به توان بالای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از نظر فنی و مالی، ترجیح دادیم از پتانسیل این نهاد استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: تبریز شهری زلزله‌خیز است و ۴۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین دارد که مشکل ما در این حوزه فراتر از ساخت ۲ هزار واحد مسکونی است.

وی با اشاره به تعامل شورا و شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا اظهار کرد: در شورای شهر و شهرداری از سال ها پیش تعامل خوبی با قرارگاه و موسسه عاشورا داشتیم  و طرح های بزرگی همچون تبادل امام علی و خط ۲ مترو در اثر این تعامل اجرائی شده است.

دبیری اضافه کرد: قرارداد پروژه های جدید هم که مطرح شده با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان بسته شده است که یکی از این پروژه‌ها، پارک بزرگ تبریز است که تا ۴ تا ۵ سال دیگر احداث می‌گردد.

وی با اشاره به پیشنهاد احداث خط تراموای شهری نیز گفت: اتوبان ولایت و خود تراموا هم باید جزو اولویت های احداث  باشند و از این رو پیشنهاد کردیم از راه آهن تا قونقا تراموا راه اندازی کنیم که می تواند زودبازده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: سپاه اگر در دفاع مقدس پیشرو بود اکنون در سازندگی پیشرو است ما هم در مجموعه استانی پشتیبانی لازم را داریم تا پروژه ها با سرعت انجام شود.

کد خبر 993935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha