کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با ایجاد اشتغال ارتباط متقابلی دارد

مدیر کل فني و حرفه اي سیستان و بلوچستان گفت: کسب مهارتهای فنی و حرفه ای با ایجاد اشتغال ارتباط متقابلی دارد بگونه ای که زمینه سازی نجات فرد و خانواده اش در جهت کسب درآمد را فراهم می سازد .

به گزارش خبرگزاری شیستان از زاهدان، نادر سلیمانی در جلسه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان استان که به منظور تقویت و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل استان برگزار شد اظهار کرد: آموزش بعنوان یک استراتژی راهبردی و همچنین جزلاینفک برنامه های  اصلاحی و تربیتی در زندانها است.

وی افزود: آنچه تجربه در زندانها نشان داده مادامیکه موجبات توانمندسازی زندانیان در جهت اشتغالزایی  و کسب مهارتی فراهم شود و مددجو در طول ایام حبس خود در رشته های مختلف فنی و حرفه ای و یا کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی زندان مشغول به فعالیت باشد پس ازآزادی کمتر به سمت ارتکاب مجدد جرم روی آورده و دیگر شاهد بازگشت آنان به زندان ها نخواهیم بود.

سلیمانی گفت : کسب مهارت‌های فنی و حرفه ای با ایجاد اشتغال ارتباط متقابلی دارد بگونه ای که زمینه سازی نجات فرد و خانواده اش در جهت کسب درآمد را فراهم می سازد .

وی ضمن قدردانی از تعامل سازنده و همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان در جهت تحقق این رسالت خطیر از دیگر دستگاههای متولی انتظار می رود تا با مشارکت سازنده خود در جهت تکمیل پروسه اشتغالزایی  برای زندانیان ما را یاری کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: استان سیستان و بلوچستان بواسطه وسعت جغرافیایی و دارا بودن بیشترین نیروی جوان  وظیفه و رسالت کاری دستگاهها و ارگانها در جهت برنامه ریزی های  آموزشی ، مهارتی ، فنی و حرفه ای ، اشتغال زایی و را بسیار خوب انجام داده اما متاسفانه با موانعی همچون عدم  وجود کارخانجات ، کمبود نیروی آموزشی در سطح اداره فنی و حرفه ای  در استان روبرو هستیم .

خداداد اولیایی ضمن اعلام آمادگی جهت تامین تجهیزات آموزشی مرکز فنی و حرفه ای  شماره 16 سیدالشهداء مستقر در زندان افزود: با توجه به کمبود نیروی مربی در برخی از رشته های مورد تائید این اداره کل در صورتیکه مددجویی دارای مهارت لازم باشد و توانایی لازم را برای آموزش بعنوان مربی  داشته باشد پس از انجام تشریفات قانونی ، امکان ثبت آن در سامانه فنی و حرفه ای را فراهم خواهیم کرد تا بعنوان مربی بتواند به زندانیان مهارت بیاموزد .

وی تصریح کرد : با همکاری و تعامل فی مابین در صورت تامین امکانات آموزشی راه اندازی مرکز شورای راهبری و مهارت آموزی و مشاوره شغلی در ایرانشهر نیز امکان پذیر است .

 

کد خبر 993949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha