باید با به‌روزرسانی سواد رسانه‌ای حضور مؤثری در مسیر فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم

حسین‌زاده گفت: حضور در فضای مجازی برای کتابخانه‌های عمومی، یک تجربه جدید ولی ضروری است که باید با به‌روزرسانی سواد رسانه‌ای و فهم اقتضائات انسان جدید و شناخت ابعاد جهان مجازی، حضوری مؤثر و مفید در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عباس حسین‌زاده» عصر امروز (دوشنبه 26 آبان) در نشست شورای اجتماعی استان اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، کتابخانه‌های عمومی می‌رفت تا خود را به عنوان یک پایگاه اجتماعی، بازتعریف کرده و با این راهبرد، نقشی مؤثر و بی‌بدیل در تغذیه فرهنگی جامعه ایفا کند.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌ها عمومی خوزستان افزود: کرونا جهان را وارد دوره‌ای جدید کرد که تمامی ابعاد حیات بشر در آن دستخوش تحول شد و پیرو این تغییر فراگیر جهانی، ایران نیز روزگاری نوین به خود می‌بیند.

 

وی اضافه کرد: شأنیت مجموعه کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک دستگاه فرهنگی فراگیر در نقاط مختلف کشور، این مهم را ضروری کرد تا از این تهدید، فرصتی نو بسازد و با بازنگری در کیفیت فعالیت خود، هویت جدیدی برای خویش تعریف کرده و با حضور گسترده و خلاقانه در فضای مجازی، به مدد ترویج فرهنگ کتابخوانی، به انسان نشسته در کنج خانه از بیم بیماری کرونا، روح و جانی دوباره ببخشد و بکوشد با فعالیت‌هایی بر محور اندیشه ناب دینی و گنجینه عظیم فرهنگی، نسیمی حیات‌بخش بر جان شهروندان بنشاند.

 

حسین‌زاده تصریح کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی، مانایی» فرصتی است برای بازبینی تجارب گذشته در راستای ساخت راهی نو که پیش روی عرصه فرهنگ گشوده شده تا تمام بدنه فعال در کتابخانه‌های عمومی، بیش از پیش، به اهمیت وظیفه خویش بیندیشد، چرا که در کنار بدن سالم، عقل سالم و بیدار و فعال، برای حیاتی انسانی، ضرورتی قطعی است؛ این مهم در پسِ اندیشه والای انسان تراز انقلاب اسلامی و انعکاس نگاه توحیدی به انسان و جهان کنونی، گرانی این بار را دو چندان می‌کند.

 

وی ابراز کرد: ماندگاری انسانیت انسان، وابسته به معنویت و معنویت، محصول معرفت است و کتاب و کتابخوانی است که با دمیدن روح تازه به کالبد عقل، به سلامت او کمک می‌کند تا از این رهگذر، تن او نیز سالم بماند، چنین انسانی می‌تواند بار ازلی امانت الهی را به دوش کشد و در جغرافیای ایران، آرمان‌های نورانی انقلاب اسلامی را تا قله مقصود، پیش برد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: حضور در فضای مجازی برای کتابخانه‌های عمومی، یک تجربه جدید ولی ضروری است که بی‌شک تا بلوغ و اثرگذاری خود فاصله دارد که امید است همکاران ما، با به‌روزرسانی سواد رسانه‌ای و فهم اقتضائات انسان جدید و شناخت ابعاد جهان مجازی، حضوری مؤثر و مفید در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشند.

 

کد خبر 993975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha