فردا؛ بهره‌برداری از ۹ پروژه برقی در آذربایجان شرقی

استان آذربایجان‌شرقی فردا (سه‌شنبه) مقصد بیست و نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است که بهره برداری از ۹ پروژه برقی را برای این استان به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرحله دوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال با وجود کرونا و در تداوم مرحله نخست آن که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده بود، کلید خورد.

مرحله نخست پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای مهرماه ۹۸ با هدف افتتاح ۲۲۷ پروژه بزرگ آب و برق به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

در این پویش ۶ ماهه، ۱۰ سد، ۶ هزار و ۳۳۵ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، ۱۸ نیروگاه حرارتی، ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی و بادی، ۶ نیروگاه مقیاس کوچک، ۱۰۳ پُست و خط انتقال، ۱۷ طرح آب‌رسانی شهری، ۱۰ تصفیه‌خانه آب، ۱۷ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی به ۸۶۰ روستای کشور، مجموع پروژه‌هایی بود به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها نه فقط شهرها و روستاها و به نوعی توزیع عادلانه زیرساخت‌های اصلی و مهم کشور در همه نقاط کشور، استان‌های مرزنشین، مرکزی و نقاط بهره‌مند از منابع آب، مناطق خشک و کم‌آب کشور را در بر می‌گرفتند، بلکه همراه با مشارکت فعال منابع دولتی، منابع داخلی شرکت‌های وزارت نیرو، مشارکت‌های مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بود که ۶۰ درصد منابع خارج از بودجه دولت و منابع داخلی، بخش خصوصی و مشارکت‌های فعال به‌ویژه صندوق توسعه ملی بوده است.

 با پایان مرحله نخست این پویش در آخرین روزهای اسفند ۹۸ و هم‌زمان با فرا رسیدن سال جدید مرحله دوم پویش نیز کلید خورد که یک ویژگی خاص داشت و آن، علاوه بر پروژه‌های ساخت‌و سازی، طرح‌های سازوکاری نیز در برنامه‌های بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر 994012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha