ارائه خدمات به‌روز به مراجعان در کتابخانه‌ای مسجدی

مدیر کتابخانه «توحید» مسجد خداداد گفت: ارائه خدمات به مراجعان با ۳۵ هزار جلد کتاب، اجرای طرح شنبه‌های کتاب و برگزاری مسابقات متعدد کتاب‌خوانی ازجمله فعالیت‌های این کتابخانه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،مسجد خداداد تهران، با بخش هایی همچون درمانگاه، باشگاه ورزشی، کتابخانه، دارالایتام، خانه سرگرمی، خلاقیت‌ و صندوق قرض‌الحسنه، مهدکودک و مهد قرآن به مخاطبان خود خدمات ارایه می دهد. این مسجد در سال 1360 با کمک خیرین و مردم محله مخبر (عارف) تهران راه‌اندازی شد و دارای امکانات گوناگون مانند حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) کتابخانه توحید، صندوق خیریه مُطَهَر، درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر (عج) مهدکودک و مرکز خیریه باب الحوائج (ع) است. کتابخانه «توحید» نیز از زمان راه‌اندازی این مسجد تاکنون هم محل مطالعه دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار و گروه‌های گوناگون مردم بوده و این موضوع، زمینه جذب آنان به مساجد را فراهم کرده است.

 

«زهره مطهری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات کتابخانه توحید مسجد خداداد به مخاطبان اظهار کرد: این کتابخانه با 35 هزار جلد کتاب در موضوعات دینی، روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ، جغرافیا، ادبیات، اقتصاد و کمک درسی به مخاطبان خدمات ارایه می دهد.

 

مدیر کتابخانه توحید مسجد خداداد با اشاره به اینکه وسعت کتابخانه توحید شش هزار مترمربع است، افزود: این کتابخانه که جزو کتابخانه های مساجد درجه یک محسوب می شود، دارای دو سالن مطالعه برای خواهران و برادران و سالنی مجزا برای کودکان است و مخزن کتابخانه نیز مجهز به سیستم جستجوی کتاب پیشرفته است.

 

مطهری با اشاره به طرح های کتابخانه در راستای توسعه و ترویج کتابخوانی، گفت: یکی از اقدامات ما در کتابخانه توحید معرفی کتب جدید در بخش تازه های نشرکتابخانه و نیز کانال کتابخانه مسجد است، تا اعضا از کتاب هایی را که به تازگی به بازار نشر وارد شدند، مطلع شوند. همچنین، در این کتابخانه مسابقات متعدد کتابخوانی و طرح هایی همچون شنبه های با کتاب اجرا می شود تا از این طریق گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در طول سال ها فعالیت کتابخانه نیز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران نیز مساعدت های ویژه ای در ارسال کتاب و نیز مجهزکردن کتابخانه به امکانات به‌روز کتابخانه ای با کتابخانه توحید داشته است.

 

مدیر کتابخانه توحید مسجد خداداد در پایان خاطرنشان کرد: پس از بحران کرونا به دلیل تعطیل شدن نمازهای جماعت مسجد و کم شدن حضور مراجعان به کتابخانه فعالیت مسجد خداداد به سمت مبارزه با این بحران سوق پیدا کرد، به گونه ای که کارگاه تولید ماسک و گان در این مسجد به صورت شبانه روز فعال بود و در موج اول این بحران به صورت روزانه چهار هزار ماسک به صورت تولید می شد و در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه نیز از سوی این مسجد کمک های قابل توجه ای به نیازمندان در چند مرحله صورت گرفت.

 

کد خبر 994085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha