تغییر زمان اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده

مدیرکل امورفرهنگی وزارت علوم، از تغییر زمان اعزام دانشگاهیان به حج عمره از بهمن سال جاری به نیمه دوم اسفند خبر داد.

جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری پیرامون تغییر زمان اعزام دانشگاهیان به حج عمره به خبرنگار شبستان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر بود اعزام دانشگاهیان به حج عمره از اوایل بهمن  سال جاری انجام پذیرد ولی با تصمیمات و رایزنی های ستاد عمره دانشگاهیان این زمان به نیمه دوم اسفند موکول شد.

 

وی با بیان اینکه بیش از 290 هزار نفر از دانشگاهیان در حج عمره ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد 30 هزار نفر به سرزمین وحی مشرف می شوند که شامل 10 هزار دانشجوی پسر، 17 هزار زوج جوان و سه هزار استاد هستند.

 

دارا با اشاره به برنامه های فرهنگی ستاد عمره دانشگاهیان در این سفر معنوی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ما شامل قبل از عمره، حین انجام عمره و بعد از انجام عمره می شود. برنامه های قبل از عمره به دو صورت حضوری که شامل برگزاری سلسله جلسات و همایش هایی در سراسر دانشگاه های کشور پیرامون تقویت گفتمان شیعی، نقد گفتمان وهابیت و آشنایی بیشتر با اماکن تاریخی و مذهبی شهر مقدس مکه و مدینه و غیرحضوری که شامل ارایه 13 جلد کتابچه در راستای تقویت معارف شیعی و استفاده بیشتر دانشگاهیان از سفر مقدس عمره  است، می شود.

 

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم تصریح کرد: با توجه به اینکه هر هتل و کاروانی دارای یک مسئول فرهنگی و روحانی است به طور قطع در حین برگزاری اعمال مفرده نیز برنامه های فرهنگی برای دانشگاهیان در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: بعد از سفر حج عمره جشنواره ای به نام جشنواره تولدی نو که شامل مجموعه خاطرات دانشگاهیان از این سفر معنوی در قالب های مختلف مانند خاطره نویسی، پوستر، عکس و هنرهای تجسمی است، برگزار می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 99412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha