۶۷۴ بیمار کلیوی از خدمات  تامین اجتماعی استان سمنان بهره مند هستند

اکرم با بیان اینکه ۶۷۴ بیمار کلیوی تحت پوشش تامین اجتماعی استان سمنان هستند گفت: ۳۸۵ بیمه‌شده تامین اجتماعی استان سمنان دیالیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید« مجتبی اکرم » در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تحت پوشش بودن ۶۷۴ بیمار کلیوی در تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: این بیماران دیالیزی از خدمات شش مرکز طرف قرارداد با این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از دیالیز شدن ۳۸۵ بیمه‌شده تامین اجتماعی استان سمنان خبردادو افزود: با توجه به وجود بیماری کرونا و حساس بودن این بخش از جامعه دیالیز در تمامی مراکز تحت پوشش و همچنین خدمات لازم به بیماران کلیوی در نهایت دقت و نظر کارکنان و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  مبلغ چهار میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بابت هزینه داروی بیماران با مشکلات کلیوی و پیوند کلیه به داروخانه‌های سراسر استان سمنان درشش ماهه نخست امسال پرداخت‌شده است اضافه کرد: این مبلغ یک هزار و ۳۴۹ نسخه دارویی را در بردارد.

 

اکرم همچنین به انجام ۱۴ هزار و ۳۴۰ جلسه دیالیز برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سطح استان سمنان اشاره داشت وافزود : از این تعداد ۱۳ هزار مورد آن در بخش درمان غیرمستقیم و مابقی در بیمارستان شفا سمنان به انجام رسیده است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان  سمنان بابیان اینکه گسترش و سهولت دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی به صورت متناسب در بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم در دستور کار است، افزود: بخش دیالیز بیمارستان تأمین اجتماعی شفا سمنان با چهار تخت فعال در دو نوبت صبح و عصر به بیماران خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

کد خبر 994183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha