کاهش  شدید ذخایر خونی در جهرم

رضاییان از افت شدید ذخایر خونی در جهرم خبر داد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش آمار چشمگیری در فرآورده‌های خونی هستیم.

«یعقوب رضاییان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: تمامی گروه‌های خونی در سطح شهرستان کمبود داریم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش آمار چشمگیری در فرآورده‌های خونی هستیم.

 

 رئیس مرکز انتقال خون جهرم افزود: شهروندان هیچ‌ گونه نگرانی از بابت نداشته باشند زیرا اهداکنندگان در بدو ورود به پایگاه‌های انتقال خون به صورت لیزری مورد تب سنجی قرار می‌گیرند و دستان آن‌ها ضدعفونی و اقلام بهداشتی به‌طور کامل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: عمر و ماندگاری خون کامل را ۳۰ روز و پلاکت را حداکثر سه روز است و بیش از ۵۰ درصد خون‌های اهدایی به مصرف بیماران تالاسمی و بیماران خاص از جمله بیماران سرطانی می‌رسد که به این هدیه نجات بخش نیاز مستمر دارند.

 

رضاییان با اشاره به زمان فعالیت مرکز انتقال خون جهرم خاطرنشان کرد: ساعت کار انتقال خون جهرم برای پذیرش داوطلبان اهدای خون در پایگاه مرکزی (رو به روی بیمارستان مطهری) و پایگاه بنی هاشمی (خیابان ۱۷ شهریور) هر روز  از ساعت هفت و نیم صبح تا ۱۳ انجام می‌شود.

 

رئیس انتقال خون جهرم در پایان عنوان کرد: با توجه به نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی از این پس پایگاه مرکزی انتقال خون جهرم در روزهای جمعه و تعطیل هم از ساعت هشت صبح تا ۱۳ فعال و آماده پذیرای اهداکنندگان خون است.

کد خبر 994201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha