راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا در دورود

کوشکی، به راه اندازی و فعالیت دو آزمایشگاه تشخیص کرونا در خرم آباد اشاره کرد و گفت: این مرکز تخصصی نیز در شهرستان دورود تا اواسط آذرماه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مریم کوشکی»، امروز(27آبان) در جمع خبرنگاران از افزایش سه آزمایشگاه تشخیصی کرونا در لرستان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص کرونا در دورود نیز راه اندازی خواهد شد، گفت: این آزمایشگاه نمونه‌های مراکز غربالگری و بیمارستان‌های شهرستان‌های دورود، بروجرد، ازنا و الیگودرز را پوشش خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه با راه اندازی دو آزمایشگاه خصوصی در خرم‌آباد نیز توافق شده است، خاطرنشان کرد: مکان آزمایشگاه دورود و تیم کارشناسی آماده بوده و تجهیزات در حال خریداری هستند.

 

کوشکی عنوان داشت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در شهرستان دورود تا اوسط آذرماه به بهره برداری خواهند رسید.

 

وی ادامه داد: طرح درمان در منزل بیماران کرونایی از دیگر اقدامات پیش رو است که مورد تأیید ابتدایی رئیس دانشگاه قرار گرفته و در مرحله بررسی علمی است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اذعان داشت: بیماران کرونایی که نیاز به مراقبت‌های ویژه(آی. سی. یو) نداشته باشند، با دریافت تجهیزاتی همچون کپسول اکسیژن می توانند ادامه مراحل درمان را در منزل بگذرانند.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: تیم‌های کارشناسی پرستاری و مراقب سلامت در کنار ارائه آموزش به اعضای خانواده و خود بیمار، نظارت‌های حضوری و غیرحضوری خود را در زمان درمان در منزل خواهند داشت.

کد خبر 994220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha