برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سنقر و کلیایی مجازی برگزار می شود

کماسی، گفت: برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی به دلیل رعایت محدودیت های بهداشتی به صورت مجازی و با شعار "دانایی؛ مانایی" ، برگزار خواهد شد.

 محمد رضا کماسی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: توجه به وضعیت فرهنگی هرجامعه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و  یکی از عوامل موثر در توسعه فرهنگ گرایش و سوق دادن جامعه به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی به عنوان یک شاخص دارای اولویت می باشد که  همانطور که جسم انسان نیاز به تغذیه و رشد دارد روح انسان نیز نیازمند رشد و تعالی چه بسا بالندگی دارد.

 

وی با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی ، خاطر نشان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور بیشتر برنامه‌های این اداره در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار "دانایی؛ مانایی"، به صورت مجازی برای علاقمندان کتاب و کتابخوانی برگزار خواهد شد.

 

 مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقروکلیایی افزود: محدودیت های ویروس کرونا را باید به یک فرصت تبدیل کنیم و نباید تصور کنیم که این ویروس می تواند نگرش‌ها را تغییر دهد بلکه این ویروس فقط باعث تغییر روش‌ها و ابزارها در اجرای برنامه هاست، به این صورت که وقتی درباره فعالیت‌های مجازی در هفته کتابخوانی صحبت می‌کنیم هدف کتاب و کتابخوانی است و این تغییرها صرفا در شیوه رواج کتابخوانی ایجاد میشود.

 

کماسی تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی"درخانه بمانیم، درخانه بخوانیم" ، پویش ۵ دقیقه با کتاب در فضای مجازی، رونمایی از کتاب های منتشر شده در سال جاری توسط نویسندگان شهرستانی در فضای مجازی، تجهیز کتاب خانه های کوچک اصناف سطح شهر، تقدیر از مروجان و فعالان کتاب خوانی و دیدار و بازدید از کتاب فروشی های سطح شهر از جمله برنامه های این هفته کتاب خوانی می باشد.

 

وی گفت: درسال جاری متاسفانه با توجه به محدودیت های بهداشتی نتوانستیم نمایشگاه کتاب را برگزار کنیم، لذا چنانچه در هفته های پیش رو امکان برگزاری نمایشگاه را از سوی مراجع ذیصلاح دریافت نماییم ، می توانیم برگزاری نمایشگاه کتاب را نیز با تخفیفات ویژه بالای۵۰ درصد، برای دوستداران کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان داشته باشیم.

کد خبر 994235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha