رابطین فهمای خراسان جنوبی مصداق بارز «فاستبقوا الخیرات» باشند

حجت الاسلام سبزه کار گفت: هنر رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید این باشد که با کمک و حمایت از کانون های زیرمجموعه خود مصداق بارز آیه «فاستبقوا الخیرات» شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۲۷ آبان) در نشست مجازی با رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان بیرجند به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: خدمت در مسجد توفیقی الهی است که نصیب هر کسی نمی شود.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی مساجد نقش تربیتی دارد، افزود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های جمعی و اجتماعی تحت‌الشعاع قرار گرفت اما باید سعی کنیم با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شهید سردار سلیمانی از ظرفیت ها موجود استفاده کنیم تا تهدید کرونا به فرصت تبدیل شود.

 

کرونا فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده است

وی  استفاده درست از فضای مجازی را فرصت مغتنمی برای تحکیم بنیان و ارتقا دانش معارفی خانواده‌ها در ایام کرونا دانست و افزود: همچنین با توجه به شرایط پیش آمده و محدودیت های کرونایی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها فراهم شده است.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار ادامه داد: اعضای خانواده ها خصوصا" والدین نقش بسیار تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و آنها باید فرزندان خود را بیش از گذشته به فرهنگ کتابخوانی تشویق و ترغیب کنند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فرصت و ظرفیت های فضای مجازی برای مطالعه و کتابخوانی تصریح کرد: از این فضای گسترده و فراگیر می توان برای ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خوبی بهره برد.

 

 

وی با اشاره به همکاری کانون بیت العباس (ع) بیرجند با مجموعه های فرهنگی استان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تأکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی می توانند با سازمان های مختلف برای اجرای برنامه های فرهنگی همکاری و همگرایی داشته باشند.

 

راه‌اندازی شبکه رابطین فهما به تقویت کانون های مساجد کمک می کند

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه با بیان اهمیت شبکه سازی دقیق و هماهنگ برای فعالیت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: راه‌اندازی شبکه رابطین فهما به توسعه و تقویت کانون های مساجد کمک می کند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با همکاری رابطین فهما می‌توان کانون‌های فرهنگی هنری غیرفعال را ارتقا داده و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه آیه‌ی شریفه «فاستبقوا الخیرات» مردم را دعوت می‌كند كه رقابت و مسابقه را به سمت و سوی امور با ارزش و كار‌هـای خیر سوق بدهند، تصریح کرد: عمل به این دستور الهی، نه تنها باعث می شود كه كارهای خیر به انجام برسد بلكه از هدر رفتن انرژی‌ها در موارد بی‌ارزش یا ضد ارزش جلوگیری می کند.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار بیان کرد: هنر رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید این باشد که با کمک و حمایت از کانون های زیرمجموعه خود مصداق بارز ‌آیه «فاستبقوا الخیرات» شوند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء (ص) بیرجند و کانون امام حسن مجتبی (ع) نهبندان به عنوان دو کانون(برتر) هستند که توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور معرفی شدند.

 

 

 

کد خبر 994349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha