تا پایان سال۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان جنگل کاری می شود

فرماندار شهرستان دهلران گفت: امسال اقدامات ارزشمندی در حوزه جنگل کاری در شهرستان دهلران انجام شده است و تا پایان سال ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان جنگل کاری می شود.

«مجید عسگری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  اظهار کرد: شهرستان دهلران دارای اقلیم گرمسیری است و با توجه به شرایط آب و هوایی و عقبه ای که از زمان جنگ در منطقه حاکم است، در آستانه فرسایش شدید قرار گرفته است.

 

وی گفت: اجرای طرح های جنگل کاری و احیای مراتع و بیابان زدایی و آبخیزداری از موضوعات بسیار مهمی است که در شهرستان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به خوبی در حال اجرا است.

 

عسگری به تغییرات محسوس در اکوسیستم منطقه اشاره و تاکید کرد: نیاز است فرهنگ عمومی استفاده از منابع طبیعی به فرهنگ غالب تبدیل شود تا شاهد تغییرات محسوس آب و هوایی در این منطقه باشیم.

 

فرماندار  دهلران افزود: منابع طبیعی متعلق به عموم شهروندان است و باید همه در حفظ و حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم.

 

عسگری تصریح کرد: خوشبختانه منابع طبیعی شهرستان دهلران در بحث جنگل کاری به خصوص جنگل دست کاشت اقدامات قابل قبولی انجام داده است که آینده روشنی پیش روی شهرستان در بحث فضای سبز است.

 

وی  خاطرنشان کرد: حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری درست از مرتع و منابع ملی ضروری است لذا همه دستگاه مرتبط باید به منابع طبیعی شهرستان کمک کنند.

کد خبر 994403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha