انتقاد «مکرون» از رسانه هایی که فرانسه را« اسلام هراس» دانستند

رئیس جمهوری فرانسه رسانه های خارجی که اعتراف کردند فرانسه نژادپرست و اسلام هراس است را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thehill»،رئیس جمهوری فرانسه رسانه های خارجی که اعتراف کردند فرانسه نژادپرست و اسلام هراس است را مورد انتقاد قرار داد.

 

«امانوئل مکرون» در گفتگوی اخیرش با نیویورک تایمز گفت:رسانه های انگلیسی  زبان ،خشونت و اعتراض های مسلمانان در فرانسه را قانونی می دانند.

 

وی این رسانه ها را متهم به تعصب و غرض ورزی علیه فرانسه کرد و گفت که آنها کشور او را نژادپرست می دانند و خشونت های افراط گرایانه که فرانسه با آنها مواجه است را قانونی توصیف می کنند.

 

ماكرون طی تماس تلفنی با «بن اسمیت» ، خبرنگار نیویورک تایمز ، گفت: هنگامی كه فرانسه پنج سال پیش مورد حمله قرار گرفت  همه کشورها از ما حمایت كردند.

 

رئیس جمهوری فرانسه به حمله سال 2015 میلادی به نشریه شارلی ابدو که کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) را چاپ کرده بود اشاره کرد.

 

مکرون ادامه داد: اکنون چه اتفاقی افتاده است که برخی روزنامه ها که از کشورهایی هستند که ارزش های مشترک با هم داریم خشونت های افراطی کنونی را قانونی می دانند و می گویند مشکل اصلی این است که فرانسه نژادپرست و اسلام هراس است.

 

رو شانزدهم اکتبر سال جاری میلادی، «ساموئل پاتی» معلم تاریخ فرانسوی پس از نشان دادن کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) به دانش آموزانش به دست یک نوجوان چچنی تبار به قتل رسید.

 

مرکون از اقدام این معلم به عنوان حق آزادی بیان دفاع کرد و همین امر باعث اعتراض در کشورهای اسلامی شد.

کد خبر 994457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha