​همراهی ۹۵ درصد مشاغل گروه دوم در اجرای مصوبه ستاد کرونا

حمیدی گفت: تقریباً از ساعت ۱۹ شب بیش از ۹۵ درصد مشاغل گروه دوم در گرگان تعطیل شد و اصناف با طرح اعمال محدودیت ها همراهی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» شامگاه امروز(سه شنبه 27 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از 20 آبان طرح ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه دوم در مراکز استان ها از جمله گرگان آغاز شد و اصناف در اجرای این طرح همکاری خوبی داشتند.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: با آغاز اجرای این طرح اکیپ های نظارتی متشکل از فرمانداری، مرکز بهداشت و اصناف از ساعت 17 الی 21 برای تذکر و برخورد با متخلفان تشکیل شد.

 

حمیدی بیان کرد: در شب نخست 60 درصد اصناف این طرح را اجرا کردند اما در شب سوم همکاری اصناف افزایش یافت و تقریباً از ساعت 19 شب، بیش از 95 درصد مشاغل گروه دوم در گرگان تعطیل شد.

 

وی از بازاریان و اصناف برای همکاری در طرح اعمال محدودیت های کرونایی قدردانی کرد و یادآور شد: در اجرای این طرح 9 خودرو از مجموعه هلال احمر، سپاه و آتش نشانی نسبت به اطلاع رسانی و تذکر برای تعطیلی فروشگاه ها اطلاع رسانی کردند.

 

فرماندار گرگان با بیان اینکه در سطح کشور، گرگان جزو شهرهای پیشرو در رعایت مصوبات کرونا و اجرای این طرح است، بیان کرد: گرچه در اجرای این طرح تصمیمات کاملاً ایده آل نیست و در اجرا با جامعه متفاوتی روبه رو هستیم ولی قطعاً محاسن این طرح نسبت به معایب آن بیشتر است.

 

وی گفت: در نیمه دوم سال شب ها طولانی تر می شود و در شهرهای بزرگ مثل گرگان میزان تردد افزایش می یابد و اجرای این طرح می تواند به کاهش ترددها کمک کند.

 

فرماندار گرگان بیان کرد: برای اجرای این دستورالعمل قرارگاه تشکیل شده و این قرارگاه هماهنگی لازم را برای اجرای دستورالعمل انجام می دهد.

 

حمیدی تاکید کرد: از فردا جلسات هماهنگی برای اجرای این محدودیت ها برگزار می شود و جزئیات بیانگر آن است که در شهرهای قرمز، خودروهایی با پلاک آن شهر اجازه ورود به شهر دیگر را ندارند.


وی افزود: در اجرای این طرح از ساعت 21 تا چهار صبح خودروهای شخصی اجازه تردد ندارند مگر خودروهایی که دارای مجوز باشند.

 

فرماندار گرگان متذکر شد: در صورتی که فردی بیمار شود، می تواند از اورژانس، خودروهای عمومی و یا تاکسی اینترنتی استفاده کنند و با انتقال بیمار به بیمارستان توسط خودروی شخصی در صورت تأییدیه بیمارستان برای اعمال جریمه تجدید نظر می شود.

 

کد خبر 994466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha