خدمت رسانی به مردم با توجه به کاهش حضور کارکنان ادارات باید  مدیریت شود 

فرهمند پور با اشاره به اینکه از روز شنبه یکم آذر ماه حضور کارکنان ادارات کاهش می‌یابد گفت : باید خدمت رسانی به مردم طوری مدیریت شود که مردم در کارهای اداری سرگردان نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» در نشست قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول که در ساختمان مرکزی دانشگاه جندی‌شاپور برگزار شد اظهار کرد: ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دزفول از ظرفیت فضای مجازی و سامانه تلفن گویا استفاده کنند و بسیاری از خدمات خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند تا ارباب رجوع در ایام کرونا کمتر به ادارات مراجعه کنند.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان، ادارات شهرستان صرفاً باید به مراجعانی اجازه حضور دهند که درخواست و مطالبه آنها به صورت غیرحضوری برطرف نمی‌شود. 

 

وی با اشاره به کاهش حضور تعداد پرسنل ادارات از روز شنبه یکم آذر اضافه کرد: با توجه به محدودیت های احتمالی باید به گونه‌ای مدیریت شود که کاهش تعداد کارکنان ادارات باعث روی زمین ماندن کار مردم نشود و مردم برای کارهای اداری سرگردان شوند.

 

فرهمندپور عنوان کرد: بسیاری از مبتلایان کرونا به دلیل مراجعه نکردن به مراکز نمونه‌گیری جزء آمار مبتلایان شهرستان محسوب نمی‌شوند؛ بنابراین باید راهکارهایی اتخاذ شود تا آمار شفاف‌تر و دقیق‌تر باشد چرا که هر چه آمار دقیق‌تر باشد، اقدامات پیشگیرانه نیز متناسب با آمار واقعی انجام خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا در دزفول افزایشی است و با توجه به اینکه رنگ مشکی از رنگ‌بندی‌های کرونایی حذف شده با وجود اینکه دزفول در وضعیت نارنجی است اما در واقع قرمز (خیلی پرخطر) محسوب می‌شود.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین در خصوص تعطیلی بازار در ساعت ۱۸ نیز ابراز کرد: اینکه مصوب شده بود مشاغل درجه ۲، سه و چهار تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند و یا خاموشی چراغ در بوستان‌ها به این معنا نیست که کرونا تا قبل از این ساعت و یا در تاریکی وجود ندارد بلکه هدف از اجرای این اقدامات، ایجاد عملیات روانی در سطح جامعه است تا مردم شهر را در سکوت و خلوت ببینند و آگاه باشند که وضعیت خطرناک است.

 

وی در پایان با اشاره به عدم اجرای گندزدایی معابر عنوان کرد: این اقدام از نظر علمی کارایی چندانی ندارد ضمن اینکه مطابق با اعلام وزارت بهداشت به دلیل مشکلات تنفسی مربوط به فصل پاییز، گندزدایی معابر نباید انجام شود.

 

«محمدیار ممبینی» نیز در این نشست با اشاره به برخورد قضایی با عوامل فروش داروهای غیرمجاز تحت عنوان داروهای پیشگیری و درمان کرونا در دزفول بیان کرد: متاسفانه افرادی که در دزفول با فروش داروهای غیرمجاز تحت عنوان داروی پیشگیری و درمان کرونا از وضعیت مردم سودجویی می‌کنند که رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس دادگستری دزفول افزود: مطب های زیرزمینی و عطاری هایی که اقدام به این اعمال ناپسند می کنند باید شناسایی و به مقام قضایی معرفی شوند.

 

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت نیز از نظر قانونی اجازه دارد این مراکز متخلف را پلمب کند ادامه داد: انتشار ویروس و هرگونه اقدام علیه بهداشت جرم است بنابراین اگر افراد به انجام کاری که منجر به انتشار ویروس شود مبادرت کنند از نظر قانونی قابل پیگیری است و با آنها برخورد قضایی می شود.

 

«علی قمیشی» نیز در این نشست خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، حدود یک هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری شده اند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۳۵ هزار تست کرونا در شهرستان دزفول گرفته شده که ۱۰ هزار تست از این تعداد مثبت بوده است.

 

وی با بیان اینکه چگالی تست های مثبت در شهرستان دزفول بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است یاد آور شد: مناسفانه قدرت چرخش ویروس کرونا در دزفول بسیار بالا است، لذا مردم باید پروتکل های بهداشتی را یه صورت جدی رعایت کنند.

 

کد خبر 994469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha