لزوم ایجاد زنجیره حمایتی از اشتغال زنان سرپرست خانوار

مهمدی کرتلایی با بیان اینکه اگر زنجیره حمایتی از مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار ایجاد شود قطعا آن شغل یک اشتغال پایداری می شود گفت: از معاونت زنان ریاست جمهوری انتظار می رود با توجه به ظرفیت بالای خوزستان توجه بیشتری به این استان داشته باشد.

«زاهد مهمدی کرتلایی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تبریک 28 آبان روز زنان و کارآفرینی اظهار کرد: تحولات و پیچیدگی های امروز جوامع باعث شده که نقش زنان در بعد اقتصادی و معیشتی پررنگ تر شود، مشکلات جامعه امروزی ما باعث شده که مرد به تنهایی نمی تواند نان آور خانواده باشد و یک زن دوشادوش مرد برای تامین مخارج زندگی در حال تلاش است.

 

مدیرعامل انجمن روزنه امید جوان با بیان اینکه با توجه به روحیات بانوان می توانند در مشاغل خانگی، هنری و تزئینی موفق شوند افزود: امروزه شاهد هستیم که بسیاری از بانوان به دلایل مختلف از جمله فوت همسر، طلاق، زندانی بودن همسر و ... نان آور خانواده شده و باید بتوانند امرار معاش خود و خانواده خود را تامین کنند بدین جهت نقش شغل خانگی در این بخش بسیار پررنگ می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ماهیت مشاغل خانگی امروز نسبت به 10 سال گذشته به کلی تفاوت یافته است اضافه کرد: امروزه با توجه به توسعه اجتماعی مشاغل خانگی در شکل شبکه ای می تواند موفق عمل کند، به گونه ای که سرمایه گذار و بازاریاب در کنار مشاغل خانگی حضور داشته باشند تا بانویی که محصولی را تولید می کند غیر از تمرکز روی تولید دغدغه دیگری نداشته باشد.

 

مهمدی کرتلایی با تاکید بر اینکه اگر زنجیره حمایتی از مشاغل خانگی ایجاد شود قطعا آن شغل خرد خانگی یک اشتغال پایداری را ایجاد می کند افزود: انجمن روزنه جوان با توجه به رسالت ذاتی خود که اشتغال و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است سعی کرده در حوزه کارآفرینی برنامه های متنوعی را تدوین و اجرا کند که می توان به برگزاری دوره های مختلف چرم دوزی، چهل تیکه دوزی، خیاطی، گلدوزی و... اشاره کرد.

 

وی ابراز کرد: در این انجمن سعی شده پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار آموزش های تئوری و عملی برای آنها برگزار شده تا از نظر انگیزشی آمادگی لازم را جهت شروع به کار داشته باشند علاوه بر این در حوزه بازاریابی و فروش نیز در حد توان کمک هایی به کارآفرینان حوزه اشتغال خانگی انجام می دهیم.

 

مدیرعامل انجمن روزنه امید جوان به همکاری با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه اشتغال بانوان سرپرست خانوار اشاره کرد و ادامه داد: در سال 97 این انجمن بر اساس تفاهم نامه ای که با معاونت امروز زنان ریاست جمهوری به امضا رسانید در جهت توانمندسازی بانوان گام های بسیار موفقیت آمیزی برداشت که می توان به برگزاری دوره های مختلفی برای بیش از 800 بانوی سرپرست خانوار اشاره کرد.

 

وی اذعان کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری همکاری های بسیار مطلوبی با سازمان های مردم نهاد دارد که می توان بازتاب آن را در اشتغال زایی برای بانوان سرپرست خانوار مشاهده کرد، ما در تلاش بودیم که بسته بندی خرما را با همکاری این بانوان راه اندازی کنیم اما با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیت های بهداشتی در خصوص بسته بندی خرما به روش دستی راه اندازی بسته بندی خرما به روش مکانیزه  بسیار هزینه بر بود و تاکنون موفق به راه اندازی این پروژه نشدیم اما در حوزه عروسک بافی این اشتغال زایی در حال انجام است.

 

مهمدی کرتلایی با تاکید بر اینکه اگر حمایت ها از مشاغل خانگی به ویژه زنان سرپرست خانوار بیشتر شود قطعا نتیجه حاصله تاثیر بسیاری حتی در کاهش قیمت بسیاری از محصولات خواهد داشت یاد آور شد: از معاونت زنان وامور خانواده ریاست جمهوری انتظار می رود که توجه بیشتری به خوزستان داشته باشد زیرا در این استان ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه اشتغال خانگی وجود دارد.  

 

کد خبر 994475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha