‌هزارو ۳۹۳ متقاضی وام مسکن محرومان  خراسان جنوبی به بانک معرفی شدند

آسمانی مقدم با اشاره به ساخت ۶ هزار واحد مسکونی محرومان شهری در استان خراسان جنوبی، گفت: تاکنون یک‌هزار و ۳۹۳ متقاضی مسکن محرومین جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

«علی اصغر آسمانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه پس از اجرای موفقیت آمیز طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی خراسان جنوبی، با پیگیری مسئولان استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور احداث مسکن شهری هم در اولویت قرار گرفت، اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد پنج هزار واحد مسکن برای اقشار کم‌درآمد و بد مسکن‌ها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حاشیه شهرها یا بافت‌های فرسوده شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث شود.

 

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین یک هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن بازنشسته‌های واجد شرایط در این طرح لحاظ شده است.

 

 

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه در سال جاری ساخت ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد به بنیاد مسکن واگذار شده است، افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار در هر نقطه از شهر امکان ساخت این خانه‌ها وجود دارد اما در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر باید متقاضی واحد مدنظر را در مناطق حاشیه شهرها (روستاهای اقماری) احداث کند.

 

 

وی تصریح کرد: از ۳۲ شهر در استان خراسان جنوبی چهار شهر بیرجند، قاین، فردوس و طبس بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۲۸ شهر دیگر  نیز جمعیتی کمتر از ۲۵ هزار نفر دارند.

 

 

بهره مندی روستاییان از طرح مسکن محرومان شهری

آسمانی مقدم با بیان اینکه با توجه به استقبال کم متقاضیان در مناطق شهری، با پیگیری انجام شده امکان احداث مسکن محرومان علاوه بر شهرها برای روستاییان نیز مجدد فراهم شده است، ادامه داد: در همین راستا روستاییان واجد شرایط می‌ توانند با ثبت نام در ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌ها و تشکیل پرونده از این طرح بهره‌مند شوند.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای هر متقاضی مسکن اقشار کم‌درآمد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: همچنین به اقشار کم درآمد ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

 

وی ادامه داد: در طرح مسکن اقشار کم درآمد شهری تاکنون سه هزار و ۲۷۸ نفر تشکیل پرونده دادند که یک هزار و ۳۹۳ متقاضی برای دریافت تسهیلات و کمک بلاعوض به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

 

آسمانی مقدم با بیان اینکه از این تعداد ۹۳۱ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شدند، گفت: از این تعداد تاکنون برای ۷۸۲ واحد فنداسیون اجرا شده است.

 

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۳۰ واحد به اجرای اسکلت، ۴۶۹ واحد اجرای سقف، ۲۹۷ واحد سفت کاری و ۴۳ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.
 

 


وی در پایان تصریح کرد: یکی از شرایط ساخت واحدهای مسکن اقشار کم‌درآمد شهری، داشتن زمین از سوی متقاضی است البته داشتن واحد مسکونی غیر مقاوم که بتوان تخریب کرد هم قابل قبول بوده (جایگزین زمین) یا در جوار واحد غیر مقاوم اگر شهرداری پروانه صادر کند، امکان ساخت این واحدها وجود دارد.

کد خبر 994489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha