«سلامت» محور برنامه های هفته بسیج در شهرستان جهرم

یوسفی گفت: بیش از یکصد برنامه همزمان با هفته بسیج با محوریت «سلامت» در شهرستان جهرم به اجرا گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قاسم یوسفی»، امروز (چهارشنبه ۲۸ آبان) در نشست خبری در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته بسیج در شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: بسیج شجره طیبه ای است که در سال 58 به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه جهرم با اشاره به کارکردهای بسیج افزود: فلسفه وجود و پیدایش بسیج همواره این بوده که بتواند از ظرفیت آحاد جامعه برای رفع مشکلات و مواجهه با همه بحران‌ها استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه با شعار محوری «بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرین» آغاز می‌شود، بیان کرد: با توجه به وضعیت حاکم بر شهر و شیوع گسترده بیماری کرونا، برنامه های هفته بسیج متمایز از سال های پیش برگزار می شود.

 

یوسفی با اشاره به اینکه امسال برگزاری برنامه های هفته بسیج به شکل تجمع و گردهمایی برگزار نمی شود، عنوان کرد: این برنامه ها در فضای مجازی و با محوریت سلامت انجام می شود.

 

وی از برگزاری مرحله جدید رزمایش «کمک مومنانه» همزمان با هفته بسیج خبر داد  و گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر نظارت و کنترل قیمت کالاها، بسیج جهرم برای کنترل و نظارت بر قیمت های اجناس وارد عمل می‌شود و در این زمینه قرارگاه ۱۷ ربیع در جهرم تشکیل شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه جهرم از دیگر برنامه های این هفته را «حافظان سلامت» دانست که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در سایر محله ها و با هدف کنترل شیوع بیماری کرونا و همچنین اهدای بسته‌های حمایتی به افراد نیازمند که تست آنان مثبت شده انجام می شود.

 

وی رزمایش «دفاع زیستی» با فعال شدن تورهای ایست و بازرسی و محوریت سلامت خبر داد و اظهار داشت: توزیع ماسک، ضدعفونی سطح شهر و تذکر لسانی به افرادی که شیوه نامه های بهداشتی را انجام نمی دهند از اهداف این رزمایش است.

 

یوسفی از به صدا در آمدن زنگ بسیج در بستر شبکه شاد نیز گفت: تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت، ضد عفونی کردن گلزار شهدا و اجرای مسابقات ورزشی در فضای مجازی، دیدار با مدافعان سلامت، ‌اعزام گروه های جهادی سلامت در روستاهای شهرستان و... از دیگر برنامه های هفته بسیج در شهرستان جهرم است.

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از یکصد برنامه همزمان با هفته بسیج در شهرستان جهرم به اجرا در می آید، عنوان کرد: عمده این برنامه ها با توجه به شرایط جامعه با محوریت سلامت و کمک به مدافعان سلامت انجام می شود.

کد خبر 994556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha