مجلس پابرجاست و به وظایف قانونی خود عمل می کند

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مهریز و بافق گفت: الفاظی که شما در تذکر خود به کار بردید درست نیست. مجلس پابرجاست و به وظایف قانونی خود عمل می کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،محمدرضا صباغیان در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه (28آبان )مجلس شورای اسلامی در  اخطارقانون اساسی و  با استناد به اصل ۷۱ و ۷۴ قانون اساسی خطاب به رئیس مجلس،گفت:  امام خمینی (ره)فرمودند که مجلس در راس امور است. قانون اساسی نیز این را می گوید. اما امروز متاسفانه نه تنها مجلس در راس امور بلکه در پایین امور نیز قرار ندارد.امروز حتی  ستاد کرونا برای کل کشور و حتی مجلس نیز تصمیم می گیرد و می گوید مجلس باید تعطیل شود، در حالی که یک نفر از مجلس در این ستاد ملی حضور ندارد. این توهین به مجلس است و شما باید از جایگاه مجلس دفاع کنید.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: انتظار داریم یکبار به حضور مقام معظم رهبری برسید و بگویید که چیزی از مجلس جز یک ساختمان با ۲۹۰ آدم باقی نمانده است.

محمدباقر قالیباف ،رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به  این تذکرگفت: الفاظی که شما در تذکر خود به کار بردید درست نیست. مجلس پابرجاست و به وظایف قانونی خود عمل می کند. در خصوص اشکالی که در بحث کرونا فرمودید در صحن بحث شد و شما به علت کسالت حضور نداشتید. این نقص وجود دارد و مجلس باید در ستاد ملی کرونا نماینده داشته باشد. مکاتبات آن نیز انجام شده است. اما نباید به این شکل به مجلس توهین شود.

همچنین در ادامه جلسه امروز جبار کوچکی نژاد  دراخطار قانون اساسی و  خطاب به رییس مجلس گفت: بر اساس اصل ۷۱ قانون اساسی مجلس در عموم مسائل در حدود تعیین شده در قانون حق قانون گذاری دارد. ما در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش قوانینی داریم و در آستانه تصویب قوانینی دیگر نیز هستیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث قانون گذاری در مورد نیروی انسانی آموزش و پرورش ورود کرده است. این کار صحیح نیست و اگر نیاز به قانون گذاری باشد وظیفه مجلس است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا مراجع مختلفی در حوزه قانون گذاری ورود کرده اند که صحیح نبوده و مجلس را نیز از کار می اندازد. شما باید از حیثیت و جایگاه مجلس دفاع کنید. قانون گذاری تنها وظیفه مجلس است.

کد خبر 994570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha