۴۰ همیار سلامت به صورت داوطلب در خدمت بیماران کرونایی و کادر درمان بافق هستند

معظمی گفت: با شیوع ویروس کرونا و گسترش بیماری کووید ۱۹ و نیاز کادر درمان به کمک‌های جهادی و داوطلبانه ، هم اکنون ۴۰ نفر از نیروهای مردمی در چارچوب طرح همیار سلامت در این واحد بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

عباسعلی معظمی رییس بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار شبستان در یزد افزود: در میان این افراد، طلبه، دانش آموخته رشته‌های مختلف و پرستاری، کارورزان پرستاری و مردم عادی اعم از زن و مرد حضور دارند که در اجرای طرح همیار سلامت با هدف کمک رسانی به جامعه پزشکی و پرستاری، کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی بیماران بستری و یاری رسانی در امور شخصی، حمایتی و مراقبتی بیماران در حوزه امور غیرتخصصی بیمارستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم از وزارت بهداشت در این خصوص اخذ و همیاران سلامت تحت نظارت کارکنان و متخصصان بیمارستان انجام وظیفه می کنند، اظهار کرد: به دلیل ممنوعیت ورود همراه بیمار به بخش‌های بستری افراد مبتلا به ویروس کرونا و از طرف دیگر اثرگذاری یاری رسانی در امور شخصی،حمایتی و مراقبتی مبتلایان در تسریع و بهبود سیکل درمان، داوطلبان با کادر درمان و نیروهای خدماتی همکاری دارند.

به گفته این مسئول، نیروهای داوطلب باید شرایط سنی و جسمی لازم برای جذب در چارچوب این طرح را داشته باشند بر این اساس حداقل سن ۱۸ و حداکثر ۴۵ تا ۵۰ سال برای جذب این افراد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه افراد جهادگر در جلسه آموزشی داوطلبان نسبت به ماهیت کار و نوع فعالیت و همچنین نحوه حفاظت فردی توجیه می‌شوند، بیان کرد: داوطلبان طرح همیار سلامت نیاز به تخصص خاصی ندارند، چراکه همان کاری را انجام می‌دهند که همراه برای بیمار انجام می‌دهد.

رییس بیمارستان بافق با اشاره به برخی وظایف همیاران در بیمارستان خاطرنشان کرد: کمک در ایجاد روحیه مثبت و حمایت عاطفی مبتلایان ، انس و همدردی با آن‌ها، یاری رسانی در امور شخصی، حمایت و مراقبت مبتلا در حوزه امور غیرتخصصی مثل غذا دادن و کمک در قدم زدن بیمار، کمک رسانی معنوی به خانواده مبتلایان و اطلاع رسانی وضعیت آن‌ها به خانواده‌ها در صورت صلاحدید مجموعه پزشکی، از عمده وظایف این عزیزان است.

به گفته وی،همراهی و کمک به تیم‌های خدماتی و نظافتی بیمارستان در پاک سازی و ضدعفونی محیط، توزیع اقلام غذایی آماده شده و دیگر نیازهای سخت افزاری بیمارستان‌، برخی دیگر از خدماتی است که داوطلبان این طرح،ارایه می‌کنند.

معظمی ادامه داد:حضور همیار سلامت در بیمارستان تحت نظارت کادر درمانی صورت می‌گیرد و همچنین با پوشیدن لباس‌های مخصوص اعم از گان، ماسک‌های چندلایه، طلق محافظ صورت و دستکش، راه‌های ابتلای ویروس به بدن بسته می‌شود بنابراین با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی و ارایه آموزش‌های لازم، نگرانی خاصی در خصوص ابتلای داوطلبان به کرونا وجود ندارد.

ساختمان کنونی بیمارستان بافق، سال ۱۳۶۹ با ۱۲ تخت بستری در این شهر راه اندازی شد و هم اینک در آن بخش‌های بستری، جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، آی. سی. یو، سی. سی. یو، قلب، اورژانس، آزمایشگاه، داخلی، سونوگرافی و رادیولوژی با متخصصان تمام وقت و نیمه وقت فعال است.

پروژه ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی این شهر هم که از سال ۱۳۹۴ ساخت آن در سایت بیمارستان کنونی آغاز شده است با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و نیمه اول سال ۱۴۰۰ خورشیدی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 997028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha