آسیب های اجتماعی مورد غفلت واقع شده است

دوستدار گفت: علی رغم تمام فعالیت ها باید پذیرفت در موضوعاتی نظیر بحث آسیب های اجتماعی هم غفلت کردیم و به خاطر کم توجهی ها، این حوزه وضعیت خوبی ندارد و مهمترین آن در بخش های اعتیاد، طلاق و خانواده و حاشیه نشینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجعفر دوستدار»، امروز (چهارشنبه 28 آبان) در نشست خبری جشنواره هنری رسانه ای «کاج» با اشاره به اینکه بسیجیان در این زمانی که جهان درگیر ویروس منحوس است، پای کار بودند، گفت: علی رغم تمام فعالیت ها باید پذیرفت در موضوعاتی نظیر بحث آسیب های اجتماعی هم غفلت کردیم و به خاطر کم توجهی ها، این حوزه وضعیت خوبی ندارد و مهمترین آن در بخش های اعتیاد، طلاق و خانواده و حاشیه نشینی است.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه باید توجه را به سمت کاهش و توقف آسیب های اجتماعی بدهیم، تاکید کرد: معاونت اجتماعی از دل معاونت فرهنگی و هنری بین آمده تا تمرکز به این موضوعات داشته باشد و احصا خلاء های موجود یکی از مهمترین اولویت های ماست.

وی با اشاره به اینکه تلاش بر اینست با همدلی و هم افزایی که بین ادارات شکل می گیرد مسائل آسیب های اجتماعی را از بین ببریم، اظهار کرد: ما به دنبال تصدی گری در حوزه آسیب های اجتماعی نیستیم و به دنبال تسهیل گری در این حوزه هستیم.

دوستدار با یادآوری این مطلب که رویکرد دیگر معاونت اجتماعی سپاه بر کار مردمی، محله محور، تخصصی و ناظر بر کار مردمی است، یادآور شد: باید محلات را خودکفا کنیم چرا که با کار سازمانی و اداری با این آسیب ها نمی توانیم مقابله کنیم که به این نتیجه رسیدیم که باید مردم را پای کار بیاوریم و این کار نباید صوری و فصلی باشد.

وی بر لزوم نشان دادن الگوهای موفق جامعه در حوزه آسیب های اجتماعی تاکید و خاطر نشان کرد: جشنواره «کاج» یکی از نمودهای عینی هم افزایی بین دستگاهی است، اهداف این جشنواره فرهنگ سازی، آموزش و کشف استعدادها در حوزه اجتماعی در راستای کنترل یا کاهش آسیب ها است.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه آمار اعتیاد ما در حوزه کارگری، بیش از 50 درصد است که در حوزه اعتیاد کارگری بیشترین آمار را بعد از سیستان و بلوچستان دارد، افزود: متاسفانه کمترین بودجه ای برای این مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه کمک به ایجاد دغدغه پیرامون آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف جشنواره است، تاکید کرد: کاهش اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی از اهداف این جشنواره است و جشنواره «کاج» در حوزه چند رسانه ای و ادبی هنری فعالیت می کند و بخش ویژه کرونا و تاثیر آن بر کاهش و یا افزایش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار دهم دی ماه 99 است، تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره در معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس مستقر شده است.

دوستدار گفت: نباید مدل جشنواره به جشنواره مدل 40 سال گذشته باشد و باید کار به صورت جدید شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که بعد از ترک اعتیاد محسوب می شود، صیانت است، تاکید کرد: کمپ ترک اعتیاد زنان معتاد متجاهر راه اندازی می شود و در آینده نزدیک هیچ زن معتاد متجاهر در شهر دیده نمی شود.

کد خبر 994612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha