آمادگی ۸۰۰ هیئت مذهبی برای مشارکت در خدمت به نیازمندان

حجت الاسلام زهرایی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده است که از ظرفیت ۸۰۰ هیئت مذهبی شاخص و دارای مخاطب بالا می توان برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «محمدجواد زهرایی» در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: یکی از رویکردهای همکاری تبلیغات اسلامی و کمیته امداد ترویج فرهنگ انفاق و احسان و همچنین پرداخت زکات در جامعه است البته این همکاری با هدف اجرای دستور الهی صورت می گیرد که یکی از ارکان آن خدمت به نیازمندان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری یکی از ضرورت های جامعه است از این رو تلاش می کنیم تا از ظرفیت هیئت های مذهبی در این خصوص استفاده کنیم.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان قزوین ثبت شده است که ۸۰۰ هیئت  شاخص و دارای مخاطب بالا هستند که می توان از ظرفیت آنها برای خدمت به نیازمندان استفاده کرد.

 

حجت الاسلام زهرایی افزود: کار نیکوکاری در هیئت ها جریان دارد و اقشار مختلف هم در این زمینه فعالیت می کنند ولی لازم است به این فعالیت ها سرعت داده شود تا سایر هیئت ها هم با ظرفیت و توانایی هایی که دارند، آشنا شوند.

 

وی اعلام کرد: باید هیئت ها را با ظرفیت هایی که دارند، آشنا کنیم تا پای کار بیاند چراکه هیئت ها تنها یک کارکرد تحت عنوان برگزاری دعا و مراسم ندارند بلکه این هیئت ها باید عامل راه ائمه اطهار (ع) هم باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد طرح موفق و زیبایی به نام اکرام ایتام دارد که لازم است افراد بیشتری در این زمینه مشارکت داشته باشند، اگر هر هیئت رسیدگی به چند خانواده را بپذیرد شرایط به گونه ای خواهد شد که شاهد کاهش محرومیت در جامعه خواهیم بود.

 

وی تأکید کرد: باید در عمل به اسلام خود را به سمت کمال نزدیک کنیم، مسجد فقط برای اقامه نماز نیست بلکه مسجد پایگاهی برای عبادت الهی است و گام نخست آن با نماز آغاز شده و در ادامه دستگیری از محرومان، حل مشکل سایر برادران و خواهران دینی هم پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام زهرایی یادآور شد: باید دست به دست هم دهیم تا هیئت ها و مساجد ضمن توجه به رویکرد مذهبی، از کارکردهای اجتماعی و دینی غافل نشوند.

 

کد خبر 994645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha