کتابداران و کتابخوانان برتر گیلان تجلیل شدند

آیین تجلیل مجازی از کتابداران، فعالین حوزه کتاب و برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گیلان امروز(۲۸ آبان) به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیین تجلیل مجازی از کتابداران، فعالین حوزه کتاب و برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و بهره‌برداری همزمان کتابخانه عمومی ویژه مادر و کودک شفت امروز(چهارشنبه،28 آبان) به‌صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی اسکای روم و اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برگزار شد.


در این مراسم که به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش‌های مختلف این جشنواره ملی و برگزیدگان نخستین مسابقه مجازی شعر و شعور تجلیل شدند. همچنین کتابخانه عمومی ویژه مادر و کودک شفت به‌صورت مجازی افتتاح شد.

 

«ارسلان زارع» در ارتباط زنده تصویری با این همایش با بیان اینکه غالب اندیشمندان بر این باورند که پیدایش اولین تمدن با نضج کتابت همراه بوده است، گفت: نوشتن و نگارش نه تنها اندیشه گذشتگان را به امروز رهنمون می‌سازد بلکه عامل انتقال تجربه ها، مبانی فکری و اعمال و آرزوهایی‌ است که آدمی در انتظار آنها بر تلاش شبانه روزی خود اصرار می‌ورزد.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه هرچه به سوی تمدن‌های بزرگ تر پیش رفته، به همان میزان بر کمیت و کیفیت اندیشه‌های مکتوب افزوده شده و کتاب نقش محوری ایفا کرده ، افزود: با گذر زمان و گسترش فضای مجازی، بسیاری چنین می‌پنداشتند که کتاب و مکتوبات به حاشیه خواهند رفت ولی هم‌آغوشی اندیشه متحرک یعنی انسان و اندیشه ثابت یعنی کتاب، نه تنها کم فروغ نشده، بلکه اهالی کتاب را مقیّدتر و مشتاق‌تر به کتاب کرده است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از شاخص‌های ارزیابی توسعه جوامع در دنیای امروز را میزان، تنوع و تولید کتاب و آثار مکتوب دانست به‌گونه‌ای که هرچه تعداد کتابخوانان، کتاب‌ها و گستره عناوین بیشتر باشد؛ میزان توسعه یافتگی بیشتر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه قانون‌مداری، خلاقیت و نظم در زندگی افراد کتابخوان به‌مراتب بیشتر از دیگران رخ می نمایاند، تصریح کرد: سوق دادن اندیشه‌های عمومی از اطلاعات آنی و زودگذر به سوی نظام‌مندی اندیشه، از کارکردهای کتاب و از وظایف مسئولان و متولیان امور کتابخانه های کشور است.

کد خبر 994658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha