قره باغ بخشی از پیکره جهان اسلام است

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: قره باغ بخشی از پیکره جهان اسلام است و به عنوان کشور دوست و همسایه ایران واجب است که از هویتی دینی کشور آذربایجان دفاع کنیم و همایش مجازی مناقشه قره باغ؛ زمینه ها، علل و پیامدها با این هدف راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» امروز (28 آبان ماه) در همایش مجازی مناقشه قره باغ؛ زمینه ها، علل و پیامدها گفت: کمونیزم در طول یک قرن گذشته با پیچیده ترین شگردهای امنیتی تلاش کرد تا با ایجاد حصار در بین مردم جمهوری های خودمختار تفرقه و دو دلی ایجاد کنند تا تحت سلطه خود قرار دهند اما پس از فروپاشی مردم به فرهنگ گذشته خود برگشتند و این نشان از تاثیرگذاری فرهنگی است که به هیچ وجه مورد توجه دیکتاتورها نبود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: مسئله فرهنگ تاثیر بسیار عمیقی در روابط فردی و اجتماعی جامعه دارد و متولیان فرهنگی کشور در خصوص مسئله قره باغ باید نقش فعالی داشته باشند و ابعاد این مسئله را تبیین کنند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: هدایت داهیانه مقام معظم رهبری در خصوص مسئله قره باغ مواضع جمهوری اسلامی را به صورت کامل آشکار کرد و حمایت از قره باغ به عنوان خاک اسلام یک واجب شرعی است.

 

وی بیان کرد: قره باغ بخشی از پیکره جهان اسلام است و به عنوان کشور دوست و همسایه ایران واجب است که از هویتی دینی کشور آذربایجان دفاع کنیم و این همایش با این هدف راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام جعفرزاده اظهار داشت: معاندین و کشورهای استکباری تلاش کردند تا مواضع ضد و نقیضی در خصوص مسئله قره باغ را مطرح کنند اما منویات حکیمانه مقام معظم رهبری و مواضع ائمه جمعه شمالغرب کشور این توطئه صهیونیستی را خنثی کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خاطر نشان کرد: اهداف کاربردی این همایش تبیین گفتمان مواضع اصولی جمهوری اسلامی در مناقشه قره باغ و دفاع از حاکمیت جمهوری آذربایجان بر این منطقه است.

 

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: بازیگران معاندی در جنگ قره باغ وجود دارد که تلاش می کنند اختلافات مرزی در منطقه ایجاد کنند که این اهداف خاص آنها با چشمان نافذ و بصیر مقام معظم رهبری خنثی شد.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: ملت ایران در شادی مردم جمهوری آذربایجان شریک هستند و پایان اشغالگری را به آنها تبریک عرض می کنیم.

 

کد خبر 994680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha