حساب نماز از مسئولین ناکارآمد جدا است/از حرف تا عمل درمورد ترویج نماز

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عده ای به خاطر عملکرد بد برخی مسئولین نماز نمی خوانند، گفت: حساب نماز از مسئولین ناکارآمد جدا است و به عنوان یک صراط مستقیم ما را از کج روی‌ها و افتادن‌ها بازمی‌دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمد باقر محمدی لائینی» امروز(28آبان) در ششمین اجلاسیه استانی نماز که در آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، بیان کرد: بیاییم فرهنگ‌سازی کنیم تا نماز را معرفی کنیم ترویج ایجابی خیلی نیاز نیست چون همه انسان‌ها با فطرت پاکشان خواستار خدا هستند و مشکلی با خدا ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نوع دوم ترویج نماز این است که موانع پیش روی نمازخواندن را برداریم، چرا انسان‌ها و نسل جوان از نماز خداحافظی یا قهر می‌کنند؟ به علت القائات دشمنان در فضای حقیقی و مجازی است که بر علیه نماز شبهاتی مطح می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: همه ما می‌دانیم از گذشته و امروز تهدیدات دشمن وجود داشته و دارد باید با این شبهات برخورد درستی داشته باشیم اگر در دل دانش آموزان شبهه‌ای وجود دارد باید در یک گفت‌وگوی دوستانه سالم پای صحبت بنشینیم به حل مسئله و رفع مشکل بپردازیم .

 

وی خاطرنشان کرد: مانع دوم عملکرد نادرست برخی از نمازگزاران است به‌خصوص کسانی که مسئولیت داشته باشند رعایت خلقیات و صداقت مهم است که برخی رعایت نمی‌کنند، یا مسئولانی که خیانت، سواستفاده از بیت المال، کلاهبرداری و اختلاس می‌کنند موجب دوری مردم از واجبات می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: اگرچه تعدادشان در مقابل مسئولان پاکدست اندک است اما همین تعداد اندک نماز و نمازخوان را در ذهن یک دانش آموز بدبین می‌کنند. نظر سنجی ها کمک کننده است تا تعداد کسانی که دیدگاه مثبت و منفی دارند مشخص شود انسان بر طبق فطرت پاک خودش خدا را قبول دارد و با عبادت قهر نمی‌کند این عملکرد نمازخوان‌ها است که اذهان را بدبین می‌کند.

 

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم نسل جوان خودمان را با این فرهنگ و بصیرت که بیاموزیم حساب نماز از حساب نمازخوانان جدا است اگر یان مهم در بین دانش موزان نهادینه شود بزرگترین هنر است، حساب کارکرد یک مسئول را از حساب دین و خدا جدا کنیم باید به دانش آموزان بیاموزیم که حساب دین از دینداران جدا است، اگر اندکی نادرست هستند ما خودشان را زیر سوال ببریم نه عبادت و نماز را به کنار بگذاریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: برخی نماز بی کیفیت می‌خوانند که وارد خلاف می‌شوند امیدواریم که ما همان‌طوری که با حرف و کلاممان و فعالیت در فضای مجازی و رسانه به ترویج نماز می‌پردازیم با عمل و رفتارمان بتوانیم نماز را ترویج دهیم.

 

وی اذعان کرد: نماز تنها یک فعل واجب برای ابراز تشکر از خداوند نیست، نماز یک صراط مستقیم است که ما را از کج روی‌ها و افتادن‌ها بازمی‌دارد باید اهمیت و جایگاه نماز را در لابه‌لای روزهای زندگی روزمره به مردم آموخت.

 

 

کد خبر 994721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha