مواضع اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مناقشه قره باغ توطئه ها را آشکار کرد

بحرالعلومی گفت: مقام معظم رهبری در موضع اخیر در خصوص قره باغ بسیاری از توطئه های استکباری را برای رئیس جمهوری های منطقه آشکار کردند که زمینه تسریع در حل مناقشه قره باغ را توسط کشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (28 آبان ماه) در همایش مجازی مناقشه قره باغ؛ زمینه ها، علل و پیامدها گفت: دیکتاتورهای شوروی سابق تلاش می کردند با ایجاد تفرقه در قومیت های جمهوری خودمختار تسلط بیشتر در بین آنها داشته باشند و اراضی مناقشه قره باغ نیز نمونه از این تفرقه افکنی ها است که پس از اعلام استقلال جمهوری آذربایجان در سال 1991 منطقه قره باغ مورد تعدی و اشغالگری ارمنستان قرار گرفت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در مسئله قره باغ دخالت کشورهای فرامنطقه ای برای ایجاد منافع در این منطقه است اما جمهوری اسلامی تلاش کرده است تا صلح و امنیت در مناقشه قره باغ حاکم باشد.

 

وی اعلام داشت: متاسفانه تاکنون نیز بسیاری از منابع قره باغ مورد تاراج قرار گرفته و طولانی شدن مناقشه به نفع کشورهای فرامنطقه ای تا نفوذ بیشتری در منطقه داشته باشند حتی کشور ترکیه نیز برعکس شعارهای که در جنگ دوم قره باغ سر می دهد اما فقط به دنبال تضعیف ارمنستان به لحاظ تاریخی و اراضی است.

 

بحرالعلومی افزود: اگر کشور ترکیه به دنبال حل مناقشه قره باغ بود چرا در جنگ اول قره باغ از کشور آذربایجان در کنار جمهوری اسلامی دفاع نکرد البته متاسفانه مسئولان آذربایجان نیز در آن زمان کمک های جمهوری اسلامی را قبول نکردند.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: خطرناک ترین مسئله امروز جنگ قره باغ حضور نیروهای تکفیری است که این تهدید، مناقشه قره باغ را به یک جنگ بین سایر کشورها خواهد کشاند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال 72 طی سفر به استان آذربایجان شرقی تاکید کردند که کشور ارمنستان به ناحق مسلمانان جمهوری آذربایجان را مورد ظلم قرار دادند و حتی در کلام نافذ خود فرمودند که قره باغ خاک اسلام است.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: حتی در موضع اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قره باغ بسیاری از توطئه های استکباری را برای رئیس جمهوری های منطقه آشکار کردند که زمینه تسریع در حل مناقشه قره باغ را توسط کشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه را فراهم کرد.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: طولانی شدن جنگ قره باغ امنیت منطقه را تهدید می کرد زیرا با حضور نیروهای بیشتری از تکفیری ها در منطقه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز مثل سوریه به جنگ داخلی کشیده خواهد شد.

کد خبر 994723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha