اجرای طرح شهید«قاسم سلیمانی» برای مهار کرونا در مازندران

سردار مسلمی از اجرای «طرح شهید قاسم سلیمانی» به شیوه محله و خانه محور برای مهار کرونا در استان مازندران خبر داد و گفت: این طرح با استفاده از ظرفیت انسانی، ارتباطی و عملیاتی با راه اندازی تیم های متشکل از بسیج اجرا می شود.

سردار«سیاوش مسلمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تلاش های مدافعان سلامت در خدمات رسانی به آحاد مردم و بیماران کرونایی قدردانی کرد و گفت: طرح سردار شهید«قاسم سلیمانی» تا اسفند ماه امسال با هدف بررسی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا، قبل از بستری اجرایی می شود.

 

فرمانده سپاه کربلا افزود: این طرح در اصل به دنبال پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور بوده و بیماران در منزل تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گرفته و بسته های حمایتی مورد نیاز در اختیار خانواده های آنان قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه این طرح به فرماندهی استاندار مازندران به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کوویید ۱۹ به شیوه محله و خانه محور اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: از روز شنبه این طرح عملیاتی می‌شود قبل از اجرای طرح باید  دوره آموزشی داشته باشیم تا الان هزار پایگاه مقاومت اعلام آمادگی کردند پیش بینی ما این است که بیش از ۳ هزار پایگاه در این طرح فعال شوند.

 

سردار مسلمی خاطرنشان کرد: شناسایی افرادی که دارای علائم بالینی هستند، آموزش موازین کلی پیشگیری از کرونا به خانواده‌هایی که مشکوک هستند از جمله اهداف اختصاصی اجرای این طرح است. تلاش داریم در این طرح خانه ها را به پایگاه‌های سلامت تبدیل کنیم.

 

وی تاکید کرد: پیگیری افراد پرخطر در جامعه از طریق تماس تلفنی و داده‌های ۴۰۳۰ صورت می گیرد. تمام این مراحل در حوزه فنی و تخصصی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

 

سردار مسلمی با اشاره به اجرای موفق طرح پزشک خانواده در مازندران، اذعان کرد: برخورداری از پزشک خانواده کار را برای ما راحت کرده است، تیم‌ها در روستاها در کنار پزشک خانواده وارد عمل می‌شوند. غربالگری روزانه را برای افراد مشکوک داریم، کنترل و مدیریت تماس را از طریق نزدیکان افراد مبتلا داریم.

 

فرمانده سپاه کربلا  مازندران اعلام کرد: محله‌های تردد افراد مبتلا و محدوده افراد مبتلا را تحت نظر داریم. ۶۰ تیم بسیج جامعه پزشکی آماده شدند تا بتوانند وارد عمل شوند آموزش‌ها در محلات از شنبه در پایگاه‌های مقاومت، هلال احمر و شورای روستا آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه با اجرای طرح شهید «قاسم سلیمانی» ارتقای سواد سلامت مردم دربحث مواجه با کرونا و پیشگیری از ابتلا به این ویروس را پیگیریم، اضافه کرد: بخشی از اجرای این طرح در حوزه درمانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی مرتبط می شود.

 

 

کد خبر 994824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha