طرح آبیاری نوین در ۱۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی در حال اجرا است

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هم اکنون طرح آبیاری نوین در سطح ۱۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در حال اجرا است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: این اداره برای اجرای سامانه آبیاری نوین در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی آمادگی دارد که در صورت متقاضی این میزان کشتزار به سامانه یاد شده تجهیز می‌شود.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: امسال از محل اعتبارات سال ۹۸، برای اجرای این میزان در قالب ۱۲ طرح با کشاورز قرار منعقد شده  که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به همین منظور اختصاص یافته است.

 

 

حیاتی پیشرفت فیزیکی طرح های یاد شده را ۲۰ تا ۶۰ درصد دانست و عنوان کرد: این طرح ها تا پایان سال جاری به اتمام می رسد که با اجرای این طرح در هر ۶ هکتار برای یک نفر  به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.

 

 

وی تصریح کرد: تاکنون در سطح هفت هزار هکتار از اراضی این شهرستان  سیستم آبیاری نوین اجرا شده است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح کمک بلاعوض دولت به ازای هر هکتار در آبیاری قطره ای ۱۷۵ میلیون ریال، آبیاری کم فشار ۷۵ میلیون ریال و آبیاری بارانی ۱۰۵ میلیون ریال است که ۸۵ درصد کمک دولت و ۱۵ درصد آورده متقاضی است.

 

 

حیاتی ادامه داد: افزایش راندمان کاربرد آب با اجرای این طرح ۷۵ تا ۹۵ درصد برآورد شده که صرفه جویی ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب را در هر هکتار بدنبال دارد.

 

 

وی افزایش سطح زیر کشت، افزایش یکنواختی توزیع آب در سطح مزرعه و اشتغالزایی را از جمله مزایای دیگر اجرای این طرح عنوان کرد.

 

 

به گفته وی شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که از این میزان، سطح ۲۴ هزار هکتار از اراضی آبی است.

 

 

 

کد خبر 994847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha