۳۷۰ طرح محرومیت‌زدا به مناسبت هفته بسیج در خراسان جنوبی افتتاح می شود

قاسمی گفت: ۳۷۰ پروژه عمرانی با ۱۷۳ میلیارد ریال در هفته بسیج در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار « علی قاسمی» صبح امروز (۲۹ آبان) در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه انصارالرضا (ع) استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در آستانه آغاز هفته بسیج اظهار کرد: سپاه استان با تشکیل قرارگاه های متعدد مأموریت های دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از آن و تشکیل بسیج و عمیق بخشی فرهنگی کشور و استان خراسان جنوبی را دنبال می کند.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: قرارگاه دفاعی امنیتی شهید ناصری با چهار محور عملیاتی؛ یگان های مرزی و ۱۳ گردان امام حسین(ع) را مدیریت و فرماندهی می کند که این گردان ها بسیجی مردم پایه است.

 

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام هادی(ع) سپاه خراسان جنوبی افزود: این قرارگاه با ساختار میدانی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه است که با ۱۲ ناحیه بسیج، ۱۲۰ ناحیخ مقاومت، ۳۴ گردان بیت المقدس، ۱۶ گردان کوثر و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰  پایگاه و کانون مقاومت بسیج، کار مردم یاری و آمادگی دفاعی مردم را دنبال می کند.

 

قاسمی ادامه داد: قرارگاه امام علی (ع) سپاه استان با یگان امنیتی و ۱۴ گردان امنیتی طرح آرام سازی شهرها و مقابله با اغتشاشات و آشوب های شهری را مدیریت می کند.

 

فعالیت ۴ هزار حلقه صالحین در خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی با نهضت امیدآفرینی و بصیرت افزایی کار عظیم و با اهمیت جنگ نرم در مقابله با استکبار رسانه ای و گفتمان سازی ارزش های انقلاب را دنبال می کند، افزود: قرارگاه جهاد سازندگی و پیشرفت و آبادانی نیز با ۶ دهستان در بحث اقتصاد مقاومتی و اجرای پروژه های محرومیت زدایی با مدیریت گروه های جهادی و سازماندهی خیرین و ایجاد اشتغال خرد در مناطق روستایی و محروم استان فعالیت دارد.

 

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته ۹۵۰ پروژه عمرانی کوچک و زودبازده عام‌المنفعه محرومیت‌زدا در استان در دست اجرا است که در هفته بسیج ۳۷۰ پروژه با اعتبار  ۱۷۳ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 

قاسمی گفت: قرارگاه صالحین نیز با هدف جریان سازی و فعالیت فرهنگی و اعتقادی و بصیرت افزایی بسیجیان با چهار هزار حلقه فعال و یک هزار و ۱۰۰ نفر در شبکه هدایتی فعالیت می کنند.

 

آغاز گام سوم رزمایش کمک مومنانه از ششم آذرماه

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به قرارگاه نهضت کمک مؤمنانه، تصریح کرد: تاکنون دوم گام از نهضت کمک مؤمنانه در استان اجرا شده است و گام سوم نیز از ششم آذرماه آغاز می شود.

 

وی با اشاره به قرارگاه جهش تولید برای لبیک به فرمایشات مقام معظم انقلاب با همکاری بسیج اصناف، بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج سازندگی و بسیج صنعت و معدن راه اندازی شده است، عنوان کرد: برنامه های بسیج در چهار محور اصلی «خدمت رسانی و محرومیت زدایی»،«بصیرت و امیدآفرینی»، «آمادگی دفاعی و رزمی» و «حفظ و انسجام و تقویت ارتش الهی بسیج» است.

 

قاسمی با بیان اینکه هزار و ۳۹۹ برنامه در ۴۱ سرفصل همزمان با هفته بسیج در این استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری ۶۰ کارگاه مجازی سبک زندگی اسلامی، برگزاری مسابقات غیر جمعی، میقات الصالحین در فضای باز، برنامه های قرآنی، دیدار با کادر درمان، برگزاری مجامع عالی بسیج، برگزاری نشست های مجازی بصیرتی، توزیع بسته غذایی و بهداشتی، توزیع بسته های فرهنگی، اردوهای جهادی غیر تمرکزی و دیدار با خانواده شهدا از جمله این برنامه است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی از اجرای پویش «سلیمانی‌ها» همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: این پویش با محوریت مساجد استان اجرا و هر پایگاه مقاومت و با محوریت مسجد محله در بحث شناسایی و کمک به افراد نیازمند محله، کمک معیشتی به افراد آسیب‌دیده از کرونا، کمک ضدعفونی منازل بیماران کرونایی، خرید و تهیه مایحتاج زندگی و غیره‌ فعالیت می‌کنند.

 

 

 

کد خبر 994875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha