تفکر بسیجی  نجات بخش جهان خواهد بود

آیت الله عبادی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نماد تفکر بسیجی هستند، گفت: تفکر بسیجی نجات بخش جهان خواهد بود و اکنون نیز در عمل در صحنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۲۹ آبان) در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه انصارالرضا علیه السلام استان به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: معیار سنجش اشیاء وزن و حجم و سطح است ولی ارزش انسان به حجم و اندازه انتخابش سنجیده می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال در حکمت خلقت انسان از خود به احسن الخالقین تعبیر فرموده است، گفت: شاخصه انسان نسبت به باقی موجودات این است که خدای به او  حق انتخاب داده است.

 

ارزش انسان به انتخاب او است

وی با تأکید بر اینکه ارزش انسان به انتخاب او است، ادامه داد: انسان با همین انتخاب خودش ارزش خودش را نشان می‌دهد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه برخی از عوام خیال می کنند خداوند متعال در مدیریت جامعه بشری درمانده است و برای خدا تکلیف تعیین می کنند، افزود: جواب این افراد آیه قرآن «قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ‌؛ من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید» است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خداوند اگر بخواهد با یک اراده‌اش همه انسان ها مانند سلمان می شوند اما انسانی که با اختیار و انتخاب خودش سلمان شود ارزش او غیر از انسانی است که با اراده خداوند سلمان باشد.

 

وی با اشاره با ضرورت ترویج تفکر بسیجی، تصریح کرد: همه چیز دنیا از بین رفتنی است اما هر سخن، عمل و سکوتی که برای خداوند باشد ماندگار است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه در مقام بالای صدق و حق، ایثار و از خودگذشتگی اولیا الله نه تنها عدد و رقم بلکه حتی قالب لفظی ندارد که آن را بیان کنید، ادامه داد: در زیارت امام حسین (ع) می خوانیم: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ؛ سلام بر تو اى خون خدا و فرزند خون خدا‏» یعنی از ناحیه این بنده صدیق الهی به وجه الله آنچه داشته در طبق اخلاص برای خداوند گذاشته است بنابراین خونخواه او خدا است و این در عدد و الفاظ نمی گنجد.

 

راه بسیجی از همه جداست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راه بسیجی از راه همه جداست، گفت: راه بسیجی از اقتصاد، سیاست، دشمن پرستی و شهوت پرستی که شرک به خدا باشد جداست، چون بسیجی مثل مولایش حضرت امام حسین(ع) با خداوند معامله یکجا کرده است «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ».

 

وی با تأکید کرد: اینکه امام خمینی(ره) به عنوان عارف، فیلسوف و اسلام شناس، بسیج را رقم زد که یک هدف است و  تفکر بسیجی منحصر به یک جامعه نیست بلکه یک ایده الهی و دینی است.

 

شهید سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نماد تفکر بسیجی هستند

آیت الله عبادی با بیان اینکه تفکر بسیجی به هر جایی که قدم ستمگران آن را پایمال می کرد، رفت؛ مردم و کشورها را از دست غول های بیابانی و وحشی های غرب پرست نجات داد، افزود: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس نماد تفکر بسیجی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی دنیای آینده را نجات خواهد داد و اکنون در عمل در صحنه است، افزود: وقتی تفکر بسیجی به حدنصابش برسد حضرت مهدی(عج) شما را تنها نخواهد گذاشت اما ارزشش به این است که خود انسان ها این تفکر را انتخاب کنند.

 

 

کد خبر 994891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha