افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است/ بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه گرگان

حق شناس گفت: افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه استان گلستان است و پس از برداشته شدن تحریم و بیماری کرونا می توانیم روابط خود را با کشورهای اوراسیا تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (پنجشنبه 29 آبان) در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های فرودگاهی کشور اظهار کرد: با بهره برداری از ترمینال جدید گرگان امروز اتفاق مهمی در استان گلستان می افتد و ظرفیت پذیرش مسافر از 700 هزار نفر به دو میلیون نفر می رسد.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در استان گلستان 9 مسیر پروازی داریم و ظرفیت پذیرش مسافر در استان رو به افزایش است و این مهم به تقویت  حوزه های مختلف مثل گردشگری و صنعت کمک می کند.

 

حق شناس بیان کرد:  در طول هفته 72 سورتی پرواز از فرودگاه گرگان اتفاق می افتد و با وجود اینکه از فرودین ماه با شیوع کرونا مشکلاتی در پذیرش مسافر داشتیم اما در طول هفت ماه گذشته بیش از 40 درصد شاهد افزایش پرواز و تردد مسافر از فرودگاه گرگان بودیم.

 

وی افزود: در کنار افزایش ظرفیت فرودگاه باید به ظرفیت های مختلف گردشگری و صنعت بپردازیم و استان در بخش گردشگری زیر ساخت های مهمی مثل هتل نیاز دارد و گام نخست توسعه افزایش ظرفیت های فرودگاه گرگان بود و باید از این ظرفیت در حوزه تجارت نیز بهره ببریم.

 

استاندار گلستان بیان کرد: یک سال به دلیل شرایط کرونا تجارت با کشورهای اوراسیا کاهش پیدا کرده است و  با برداشته شدن تحریم و کرونا می توانیم ارتباط را به روال عادی برگردانیم و می توانیم از ظرفیت فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

 

 

کد خبر 994904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha