افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی در کشور/ ارائه سرویس روزانه  ۱۴۰۰ پرواز عبوری در آسمان کشور

امیر مکری گفت: از افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی در کشور با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیاوش امیر مکری» صبح امروز (پنجشنبه 29 آبان) در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های فرودگاه های گرگان توسط رئیس جمهور اظهار کرد: با افتتاح 10 پروژه فرودگاهی در پنج استان کشور گام بلندی در توسعه خدمات رسانی از فرودگاه ها برداشته شده است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به پروژه فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت: در فرودگاه گرگان پروژه ترمینال بین المللی، توسعه اپرون و محوطه سازی، ساختمان تشریفات و ساختمان سپاه در نظر گرفته شده است.

 

امیر مکری بیان کرد: پروژه های فرودگاهی امروز در فرودگاه های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسیده است.

 

وی افزود: افتتاح این پروژه ها منجر به توسعه و نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی و افزایش مساحت 177 هزار و 600 متر مربع در سطوح پروازی  می شود.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: شعار اصلی صنعت هوانوردی دنیا ایمنی و امنیت است و در دولت دوازدهم نسبت به  افزایش ارتقاء امنیت پرواز و افزایش مسیرهای پروازی، ایجاد مسیرهای پروازی موازی و کوتاه اقدام کردیم که نتیجه آن باعث کوتاه تر شدن مسیرهای پروازی و کاهش مصرف سوخت بود.

 

امیر مکری بابیان اینکه روزانه به یک هزار و ۴۰۰ پرواز عبوری را از فضای کشور  سرویس ارائه می کنیم، گفت: همچنین با شیوع کرونا موضوع سلامت نیز در فرودگاه ها اهتمام شد و با استقرار سیستم ها و امکانات پیشرفته برای سنجش از راه دور دمای بدن مسافران، تب سنجی، استقرار ناظران بهداشتی و غیره تمام تلاش خود را برای ایجاد فضای سلام برای  مردم و مسافران انجام دادیم.

 

وی به هوشمندسازی فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک درصدد افزایش هوشمندسازی فرودگاه های کشور هستیم و در این مسیر ۲۴ خدمت در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 994918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha