رشد ۱۰۲ درصدی توزیع بذر گندم گواهی شده بین کشاورزان بخش کربال

گرامی گفت: آموزش در توسعه کشاورزی علمی کاربرد مطلوبی دارد و در سال زراعی جاری توزیع بذر گندم گواهی شده بین کشاورزان بخش کربال شهرستان خرامه نسبت به سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نیما گرامی»، امروز (پنج شنبه 29 آبان) از افزایش توزیع بذر گندم گواهی شده در کربال خبر داد و به خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری توزیع بذر گندم گواهی شده بین کشاورزان بخش کربال شهرستان خرامه نسبت به سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش کربال افزود: آموزش در توسعه کشاورزی علمی کاربرد مطلوبی دارد و تا کنون بیش از  ۳۰۴ تن بذر اصلاح شده گندم توسط عوامل توزیع در اختیار بهره برداران قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل کاشت این آمار به ۴۰۰ تن نیز برسد و رقم های بذور گندم توزیعی در این بخش شامل پیشتاز، ترابی، سیروان، برات و بهاران است که پیشتاز و سیروان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

گرامی بذور اصلاح شده را ابزاری برای تحقق امنیت غذایی و پایداری تولید دانست و عنوان کرد: بذرو انتخابی دارای توان تولید بالا، مقاوم به بیماری، مقاومت در مقابل خشکی و شوری و ریزش دانه هستند.

وی ادامه ئاد: با هدف جلوگیری از بروز بیماری های قارچی و باکتریایی، کشاورزان باید قبل از کاشت، بذور خودمصرفی را بوجاری و ضدعفونی کنند.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی بخش کربال تاکید کرد: در کشت گندم به عنوان یک محصول راهبردی استفاده از بذور سالم و گواهی شده، پیش نیاز تولید حداکثری و خودکفایی در محصولات کشاورزی خواهد بود.

کد خبر 994919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha