ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی/ مشارکت جوانان در امور مختلف مقوم توسعه است

زارع حمایت از ایده‌های جوانان را زمینه‌ساز تحولی موثر در جامعه برشمرد و گفت: مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف مقوم توسعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(پنج‌شنبه، ۲۹ آبان) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان در استانداری با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات این ستاد در شهرستان‌ها گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای بر امور جوانان دارد و باید جلسات این ستاد منظم در فرمانداری‌ها برگزار شده و چالش‌ها و مشکلات حوزه جوانان در هر شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

 

استاندار گیلان جوان‌گرایی و توجه به جوانان را از اصلی‌ترین رویکردها در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: شواهد بسیاری هم در دوران دفاع مقدس و هم بعد از آن در اعتماد به نسل جوان وجود دارد و هر جا این قشر را باور کرده و از ظرفیت‌های آنان بهره گرفتیم به نتایج مثبت دست یافتیم.

 

وی با تاکید بر اینکه جریان تحول، توسعه و رشد با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان حاصل می‌شود اظهارداشت: باید از اندیشه و فکر خلاق نسل جوان برای اعتلای کشور بهره واقف ببریم و بستر لازم جهت تحقق طرح‌‌ها و ایده‌های مختلف خلاقانه و مبتکرانه این قشر را فراهم سازیم.

 

زارع حمایت از ایده‌های جوانان را زمینه‌ساز تحولی موثر در جامعه برشمرد و ادامه داد: مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف مقوم توسعه است و این مشارکت مطابق با رویکردها و اسناد بالادستی باید نظام‌مند و در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد سازماندهی شود.

 

وی با اشاره به باور و اعتقاد دولت تدبیر و امید به جوانان که شعاری نبوده و زمینه‌های تحقق آن فراهم شده است گفت: دولت زمینه نقش‌آفرینی بیشتر جوانان در جایگاه‌های مختلف به ‌ویژه مدیریتی را فراهم کرده و با حمایت از سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد زمینه‌ساز فعالیت و مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف شده است.

 

استاندار گیلان با تاکید براینکه باید از دانش و اندیشه جوانان که ثروت اصلی کشور هستند، بهره گیریم به شیوع ویروس کرونا در کشور و کیت‌های تشخیصی این بیماری اشاره کرد و افزود: تولید کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا با قیمت مناسب‌ و ارزان‌تر از سایر کشورها که در مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ابتلا به کرونا را اعلام می‌کند از نتایج اعتماد به جوانانی است که در مقابله با این ویروس منحوس وارد میدان شده و در حوزه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند.

 

وی با اشاره به وجود نواقص و چالش‌ها در بسیاری از حوزه‌ها که ممکن است منجر به نارضایتی‌هایی شود اعلام کرد: با تقویت همبستگی ملی و بازسازی و تقویت اعتماد عمومی و افزایش امید نسل جوان به آینده بر تمام مشکلات غلبه خواهیم کرد.

 

زارع بر ضرورت توجه به امیدآفرینی و فعالیت‌های اثربخش در جامعه تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی در حوزه‌های مختلف با ضمانت اجرایی و کاربردی شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد، خشونت و ...اذعان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج باید مستمر باشد و در شرایط کرونایی امروز با بهره‌گیری از فضای مجازی ادامه یابد.

 

استاندار گیلان تدوین سند صیانت از جمعیت گیلان را امری ضروری برشمرد و خواستار مشارکت و تعامل همه دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی در تدوین این سند به‌عنوان یکی از استان‌های پایلوت کشور در راستای صیانت از ارتقا شاخص‌های جمعیت پویا با ۱۶ راهبرد شد.

 

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر مشاوره در پیشگیری از طلاق اعلام کرد: باید در این حوزه به‌لحاظ ساختاری قوی‌تر عمل کنیم و با انجام بررسی لازم، دبیرخانه حمایت از نهاد خانواده را در استان ایجاد کنیم.

 

زارع حمایت از تحقیقات و پایان‌نامه های دانشگاهی با موضوعات مرتبط با نهاد خانواده را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: دانشگاه‌های استان پژوهش‌های مرتبط با نهاد خانواده به‌ویژه موضوع طلاق را همراه با پیشنهادات اجرایی و کاربردی به استانداری تحویل داده تا حمایت لازم از این تحقیقات به‌منظور کاهش آسیب‌های استان انجام شود.

 

استاندار گیلان در پایان با ابراز تاسف از ثبت طلاق‌های توافقی سایر استان‌ها در شهرهای مرزی گیلان خاطرنشان ساخت: این مهم مورد پیگیری قرار گیرد تا آسیب‌های سایر استان‌ها به نام گیلان ثبت نشود.

کد خبر 994944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha