اهدای کتاب به  مساجد روستای همدان

حجت الاسلام نظیری گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به روستاهایی که مسجد آن دارای شبستان است، کتاب اهدا شد.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه ظرفیت مساجد فرصتی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان نسل نو و افزایش حضور جوانان در مساجد است، گفت: در این راستا به روستاهایی که مسجد آن دارای شبستان است، کتاب اهدا شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه کتاب باید به عنوان یک ضرورت اساسی زندگی معرفی شود ، افزود: مسوولان موظف هستند دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم کنند.

 

وی بیان کرد: انتقال دانش،ایده،تجربه و بینش خوب به دیگران، ظرفیتی است که در فضای بشریت ایجاد شد تا انسان، علمی را که آموخته و فنی را که کسب کرده در  اختیار دیگران که از آن دانش بی بهره اند قرار دهد.

 

وی کتابخوانی را معیاری برای شناخت فرهنگ عامه دانست و عنوان کرد: هر اندازه ملتی کتابخوان باشد، می توان به نرخ سواد، رواج فرهنگ علم ورزی و اقتصاد دانش بنیان و به رونق صنعت نشر و انتشارات در آن کشور پی برد.

 

حجت الاسلام نظیری همچنین به نقش مطالعه و کتابخوانی در توسعه فکری افراد اشاره کرد و افزود: با نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در این عرصه و حضور بیش از پیش در تقویت بنیه علمی جامعه نیز موثر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با یادآوری وضعیت کنونی ناشی از شیوع کرونا، توصیه کرد: با پر رنگ کردن فعالیت‌های کتابخوانی در فضای مجازی، از این وضعیت بهترین بهره را ببریم و این فرهنگ را در محیط خانواده زنده نگه داریم.

 

امسال نیز همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار دانایی؛ مانایی این رویداد بزرگ فرهنگی از شنبه ۲۴ آبان تا۳۰ آبان ماه جاری در سراسر کشور و بیشتر با محوریت فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.

کد خبر 994974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha