دوری از علم و کتاب در مسیر قرآن نیست

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: فاصله ما از علم، دانش، کتاب و کتابت در مسیر قرآن نیست و جای تردید نیست که یک مسلمان برای اینکه اهل علم و معرفت باشد نمی تواند از کتاب و کتابت فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «محمدتقی سبحانی نیا» در مراسم تقدیر از کتابداران کتابخانه امام صادق (ع) قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان) در کتابخانه امام صادق (ع) قزوین برگزار شد، بیان کرد: هفته کتاب را به دوست داران کتاب و کسانی که اهل کتابخوانی هستند و در بُعد ترویج کتاب و کتابخوانی تلاش می کنند، تبریک می گوییم و از کسانی که در این حوزه اهتمام دارند، تشکر می کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: بحث کتاب و کتابخوانی در کشور نیازمند حمایت است و باید تلاش کنیم جامعه ما بیشتر به این مهم توجه کند، وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی ابزار مربوط به کتاب و کتابخوانی و نشر کتاب به ویژه کاغذ و تعطیلات پیاپی به واسطه شیوع بیماری کرونا سبب شده به نشر و کتابخوانی آسیب جدی وارد شود.

 

وی عنوان کرد: دین ما دین علم، کتابت و کتابخوانی است، بیش از ۲۵ بار واژه کتاب و مشتقات کتاب و بیش از ۵۰۰ بار واژه علم و مشتقات علم در قرآن کریم آمده است و در مجموع کثرت استفاده از واژه های مربوط به علم و کتابت و مانند آن این برداشت را در ذهن جای می اندازد که خداوند می خواهد بندگان را به سمت علم و دانش و کتاب و کتابت سوق دهد.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا خاطر نشان کرد: بنابراین فاصله ما از علم، دانش، کتاب و کتابت در مسیر قرآن نیست و در احادیث هم به کتاب و علم بسیار اشاره شده و جای تردید نیست که یک مسلمان برای اینکه اهل علم و معرفت باشد نمی تواند از کتاب و کتابت فاصله بگیرد.

 

وی تأکید کرد: امام صادق (ع) می فرماید کتاب های خود را حفظ کنید، چراکه به آنها نیازمند خواهید داشت و در واقع کتابخانه از گنجینه های مهمی است که از علم و دانش ما مراقبت می کند و در حدیث دیگری آمده است علم را بنویسید و سپس برای فرزندان تان به میراث گذارید زیرا روزی فرا می رسد مردم فقط با کتاب هایشان انس می گیرند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: میزان انس جامعه با کتاب حاکی از میزان فرهیختگی جامعه است اگر کتاب ها را در دسترس عموم جامعه قرار داده و جوانان بتوانند از این منابع استفاده کنند، فرهیختگی جامعه را ارتقا داده ایم.

 

وی یادآور شد: کتابداران و اصحاب نشر کتاب کسانی هستند که نقش موثری در پیشرفت علم و فرهیختگی در جامعه دارند و در این رشد سهیم هستند و خود این افراد هم باید با کتاب مأنوس باشند و به دانش خود بیافزایند.

 

گفتنی است در این نشست از کتابداران کتابخانه امام صادق (ع) حوزه علمیه قزوین تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 995004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha