۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند

بصیری مقدم با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند، گفت: استفاده از ماسک ۹۵ درصد جلوی انتشار بیماری کرونا را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«فرید بصیری مقدم»  امروز(پنجشنبه، ۲۹ آبان) در سی و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: حساسیت های مردم نسب به بیماری کرونا ویروس نسبت به دوران ابتدایی شیوع کم است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده نمی کنند، افزود: استفاده از ماسک ۹۵ درصد جلوی انتشار بیماری کرونا را می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه توان، ظرفیت و استتقامت نیروی درمان کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: همه باید آستین بالا زده و به کادر بهداشت و درمان کمک کنند.

 

بصیری مقدم با بیان اینکه بخش های جراحی و داخلی بیمارستان آستارا تقریبا کامل است، گفت: اگر وضعیت اینگونه پیش برود به بیمارستان صحرایی نیاز خواهیم داشت.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به اینکه در موج سوم شیوع کرونا، کادر بهداشت و درمان شرایط سختی را می گذرانند، اظهارکرد: در تامین دارو کمبودی نداریم و وضعیت از این لحاظ خوب است.

 

وی با بیان اینکه در بحث نیروی انسانی و متخصص عفونی کمبود داریم، گفت: من نگران هفته‌ های آتی برای شهرستان آستارا هستم.

 

بصیری مقدم افزود: اگر شرایط اینگونه پیش برود باید تعطیلی ها و محدودیت ها استمرار یابد تا زنجیره انتقال کرونا ویروس قطع شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به اینکه متاسفانه طی روزهای گذشته جوان ۳۲ ساله ای بر اثر کرونا ویروس در بیمارستان فوت کرد، گفت: در حال حاضر یک خانواده هفت نفره در بیمارستان بستری هستند.

 

بصیری مقدم با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس باید جدی گرفته شود و اگر نتوانیم جلوی بیماری را بگیریم با یک فاجعه در شهرستان آستارا روبرو می شویم، خاطرنشان کرد: تمام جوامع پیشرفته با ماسک بیماری کرونا را کنترل کرده اند و تنها راه پیشگیری نیز استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

کد خبر 995037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha