کتاب تاثیری انکار ناپذیر بر زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد 

حجت الاسلام مهدی سالاری گفت: خواندن کتاب تاثیری انکار ناپذیر بر روی ذهن و عملکرد انسان داشته و به طور کلی بر زندگی فردی و اجتماعی هر فرد تاثیرگذار است.

حجت الاسلام « مهدی سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به برخی از فواید کتابخوانی اشاره کرد و گفت: خواندن کتاب تاثیرات باور نکردنی بر روی ذهن و عملکرد انسان داشته و به طور کلی بر زندگی فردی و اجتماعی هر فرد تاثیرگذار است.







رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت با اشاره به تاثیر فوق العاده کتاب بر انسان، ابراز کرد: کتاب به فرد انگیزه می دهد و مغز انسان را به تحرک وا می دارد کاری که شاید با تماشای تلویزیون و گوش دادن به رادیو میسر نشود زیرا با مطالعه مغز انسان به تحرک درآمده و به اصطلاح ورزش می کند.






وی بیان کرد: کتابخوانی موجب کسب علم و دانش، کاهش استرس و تقویت قوه تخیل در فرد می شود و مهارت های تفکر انتقادی را توسعه می دهد.







حجت الاسلام سالاری ادامه داد: مطالعه کتاب  در دستیابی به مهارت در نوشتن، برقراری ارتباط با دیگران و تمرکز به افراد کمک می کند.


 

 






رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت با بیان این مطلب که کتاب یک سرگرمی قابل حمل است، اظهار کرد: در شرایط فعلی کرونا که می بایست بیشتر اوقات را در منزل سپری کرد چه بهتر که از این سرگرمی مفید بهره کافی و وافی را ببریم زیرا با مطالعه کتاب اوقات فراغت ما غنی می شود.










وی عنوان کرد: انتخاب یک کتاب مفید می تواند بر اخلاق هر فرد تاثیر مثبت گذاشته و به تقویت خلاقیت افراد کمک کند.








حجت الاسلام سالاری با اشاره به ویژگی های یک کتاب خوب، بیان کرد: یکی از مهمترین نکات در هنگام انتخاب کتاب این است که باید توجه داشت زبان کتاب ساده و روان باشد تا خواننده نسبت به ادامه مطالعه آن ترغیب شود.


 

 





رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت ابراز کرد: مطالب کتاب باید صادقانه باشد چرا که فطرت انسان به گونه ای است که از فریب پرهیز کرده و دوستدار صداقت است بنابراین نویسنده باید مراقب اهداف خود در نوشتن کتاب باشد.



 

 




وی اظهار کرد: شخصیت های کتاب باید واقعی باشند این موضوع به جنبه صداقت گره خورده و هنوز هم برای کتاب های داستانی و غیر داستانی کاربرد دارد.








حجت الاسلام سالاری اضافه کرد: شخصیت های کتاب باید احساس واقعی و خوبی را به مخاطب هدیه دهد، هر داستان خوب در یک بستر خوب اتفاق می افتد که شامل یک بازه زمانی است تا هنگامی که داستان خود را تعریف می کنید اطمینان داشته باشید که کتاب شما از حس خوبی برخورد دار است.







رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در خاتمه تاکید کرد: کتاب خوب باید علاوه بر سرگرم کردن خواننده و مخاطب، پیامی آموزنده به همراه داشته باشد و خواننده در پایان از خواندن آن کتاب احساس رضایت دارد.

کد خبر 995088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha