حال وخیم خاش در پی شرایط خطرناک کوید ۱۹/ تعداد فوتی ها ۷۴نفر

فرماندار خاش گفت: بر اساس آمار منتشره تا کنون۱۴۰۷نفر به کرونا مبتلا شدند و ۷۴نفر جان خود را از دست داده اند.

«صاحب گل صالحی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در حال حاضر شرایط کرونا در شهرستان خاش خطرناک است و ابتلا ۱۴۰۷ نفر به کرونا و ۷۴نفر فوتی نشان از وخامت اوضاع خاش است.

 

فرماندار خاش با اشاره به اینکه خاش در وضعیت قرمز قرار دارد،افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تعطیلی و اعمال محدودیت های سراسری از شنبه اول آذر ماه اجرایی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم جهت اجرای کامل و دقیق محدودیت های سراسری در شهرستان خاش اتخاذ شده  است و  جزئیات طرح  تشریح و ابلاغ شده است.


وی با قدردانی از علما، معتمدین و اصناف در همراهی اجرای این طرح و تقاضا جهت دوچندان شدن این همکاری طی دو هفته آینده بیان کرد: چنانچه همه اقشار مردم و مشاغل نسبت به رعایت دقیق این طرح همت کنند ،قطعا سطح شهرستان از قرمز به نارنجی و زرد و نهایتا سفید خواهد رسید و کاهش محدودیت ها را بدنبال خواهد داشت ولی اگر رعایت انجام نشود موجب تمدید محدودیت های سراسری خواهد شد.

 

فرماندار خاش گفت: لازم است، همه مردم، علما، معتمدین، نخبگان،  جهت اجرای دقیق طرح و رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کنند  که کاهش موارد ابتلا و بهبود وضعیت شهرستان را بدنبال داشته باشیم .


صالحی افزود:  برگزاری مراسمات عروسی، ممنوعیت ورود اتباع بیگانه، اطلاع رسانی و بهره گیری از فضای مجازی، برخورد قاطع با متخلفان ( پلمپ واحدهای صنفی و جریمه خودرویی) در دستور کار قرار دارد.
 

وی تصریح کرد: بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا، برگزاری نماز جمعه و جماعات به مدت ٢ هفته در سطح شهرستان تعطیل است و فعالیت ادارات بغیر از ادارات و نهادهای خدمات رسانی با حضور یک سوم کارکنان مجاز است.

 

وی بیان کرد: تمامی مشاغل سطوح  دو، سه و چهار تعطیل می‌ شوند و  گشت های مستمر با حضور ادارات مرتبط و همراهی انتظامی و سپاه جهت کنترل و اجرای محدودیت های سراسری و برخورد با متخلفان انجام می شود.

 

فرماندار خاش گفت: ورود خودروهای غیر بومی پلاک شخصی به شهر خاش ممنوع و با متخلفان برخورد و اعمال جریمه سنگین خواهد شد 

 

صالحی افزود: تردد خودروها از ساعت ٢١ شب تا ساعت ۴ بامداد در سطح شهر ممنوع است و توزیع اقلام مصرفی، ( خبازیها، توزیع فرآورده‌های نفتی، گاز و مواد غذایی) نباید با تجمع و تشکیل صفوف صورت گیرد.


 

کد خبر 995089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha