طرح های کانون های مساجد در بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی اثرگذار است

صالحی با اشاره به شرایط خاص حاکم در کشور ناشی از شیوع بیماری کرونا گفت: طرح های کانون های مساجد در بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «اقبال صالحی» روز پنجشنبه در بازدید از کتابخانه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران به اقدامات حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان و در بین کانون های مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: دسترسی به کتاب با تاسیس کتابخانه های مساجد تسهیل شده اما باید منابع آن ها توسعه و متنوع شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: گسترش فرهنگ مطالعه به کتاب های مورد نیاز و مورد اقبال مردم نیاز دارد و طرح های کانون های مساجد مثل پروژه «کتابخانه ای به وسعت یک شهر» کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی در بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی اثرگذار است.

وی به شرایط بحرانی و محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: اقدامات کانون های فرهنگی و هنری مساجد متناسب با شرایط کرونا مردم جامعه برسد و نباید فعالیت های این مراکز تعطیل شود بلکه فعالیت های غیرحضوری متنوعی برنامه ریزی و به مرحله اجرا برسد.

 

صالحی تنوع فعالیت های فرهنگی و هنری را مهم بیان کرد و گفت: مخاطبین این دسته از فعالیت ها به تنوع برنامه نیاز دارند و بسیاری از فعالیت های باید حضوری باشد که برنامه ریزی و پیش بینی برای دوران پسا کرونا توسط اهالی فرهنگ و هنر در این شرایط باید صورت بگیرد.

 

*مطالعه یکی از برنامه های اصلی کانون امام حسن مجتبی است

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران(علیه السلام) در این دیدار به فعالیت های این مرکز اشاره کرد و گفت: فعالیت های این نهاد در موضوعات قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی، اجتماعی، کتاب و کتابخوانی، ورزشی، خانواده، آموزش، پژوهش، توانمندسازی و کارآفرینی اجرا می شود.

«اکبر مهدی زاده» با بیان اینکه فعالیت های کتاب و کتابخوانی بیش از حوزه کانونی در حال اجرا است، گفت: مسابقات کتابخوانی، پروژه «کتابخانه ای به وسعت یک شهر»، معرفی کتاب، اهدا کتاب، امانت دهی، استفاده از محیط مطالعه، حضور اعضا کانون در نمایشگاه های کتاب و نشست های مطالعاتی از جمله فعالیت های این عرصه است.

 

وی خاطرنشان کرد: در طرح «کتابخانه ای به وسعت یک شهر» توزیع کتاب بین اصناف، فروشگاه های زنجیره ای، اهدا کتاب به کودکان و نوجوانان، فعالیت های تبلیغی و سمعی و بصری اجرا می شود که ارتقا سرانه مطالعه و انس با کتاب از مهمترین اهداف این پروژه فرهنگی است.

 

در این دیدار از مسئول کتابخانه کانون تجلیل، و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش های مختلف کانون بازدید و با تعدادی از اعضای گروه های هنری گفتگو کرد.

این دیدار و بازدید به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد.

کد خبر 995090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha