مانور روز بدون حادثه در جاده های جنوب کرمان برگزار شد 

امروز ۲۹ آبان هم زمان با آخربن روز از هفته ایمنی حمل و نقل، مانور روز بدون حادثه در جاده های جنوب استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۹ آبان هم زمان با آخربن روز از هفته ایمنی حمل و نقل، مانور روز بدون حادثه در جاده های جنوب استان کرمان برگزار شد.






«مجتبی محمودی» در حاشیه این مانوار، گفت: مانور روز بدون حادثه با هدف فرهنگ سازی  در حوزه رانندگی و کنترل بهتر تردد در جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه‌های همکار قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان، مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و هلال احمر در حوزه جاده های جنوب استان کرمان اجرا شد.






معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان افزود: در این مانور 28 اکیپ از مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در جنوب استان کرمان در کنار دیگر دستگاه های همکار در محورهای ارتباطی حضور پیدا کردند تا زمینه تردد ایمن در روز بدون حادثه را فراهم کنند.





وی با اشاره به رصد الکترونیکی محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان از طریق سامانه های کنترلی در مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان خاطرنشان کرد: ازطریق ۱۸ دوربین ثبت تخلفات و ۲۲ سامانه نظارت تصویری محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان مورد رصد الکترونیکی قرارگرفتند.



محمودی عنوان کرد: تا این لحظه در روز بدون حادثه خوشبختانه حادثه رانندگی در حوزه راه های جنوب استان کرمان به رخ نداده است و امیدواریم تا پایان این روند ادامه داشته باشد.




«علی اکبر سنجری» در حاشیه برگزاری این مانور ضمن تشکر از مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان به عنوان برگزار کننده این اقدام ارزشمند که پیگیری ها و زمینه سازی های خوبی را انجام دادند، گفگ: نیروهای پلیس راه جنوب استان کرمان نیز در محور‌های شریانی و اصلی با استفاده از کلیه توان پلیس مستقر شدند تا ضمن ایجاد تردد ایمن در محورهای جنوب استان کرمان بتوانیم در این روز  همکاری خوبی را در قالب کار تیمی انجام دهیم تا میزان تصادفات را تا حد زیادی کاهش دهیم.



فرمانده پلیس راه جنوب استان کرمان افزود: مجموعه قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با اعزام تیم های گشتی در کنار نیروهای هلال احمر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز فوریت های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت زمینه خوبی را برای تردد ایمن در محورها فراهم کرده است.





وحید شاهرخی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت در حاشیه این مانور با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های جاده‌ای در حوزه جنوب استان کرمان از آمادگی کامل نیروهای هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز خبر داد و گفت: ۴ پایگاه جاده ای در این منطقه به صورت شبانه روزی در جاده ها پاسخگویی ماموریت‌های احتمالی است.






ابراهیم محمدی در حاشیه این مانور از پوشش صددرصدی بزرگراه ها در حوزه جنوب استان کرمان، ۹۶ درصدی جاده های اصلی و۴۱ درصدی جاده‌های روستایی و فرعی خبر داد و گفت: متوسط آمار ماموریت های حوادث ترافیکی در کشور ۲۳ درصد است که در حوزه جنوب استان کرمان این رقم ۳۳درصد می باشد که ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.





 رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آمار فوتی های حوادث رانندگی در ۶ماه سال ۹۹ گفت: که ۲۰ مورد کمتر از ۶ ماهه گذشته است.

کد خبر 995103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha