عملکرد مساجد در دوران کرونا یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس

عملکرد و نقش اعضا کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دوران کرونا خاطرات و نقش جوانان در دوران دفاع مقدس با محور مساجد را یادآور و زنده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، با شیوع بیماری کرونا در کشور جوانان مسجدی و اعضای کانون های فرهنگی و هنری با تشکیل گروه های جهادی در تامین بسته های حمایتی و تولید محتواهای آموزشی و ارایه خدمات فرهنگی متناسب با این موضوع فعالیت خود را آغاز کردند که این روزها با محوریت مساجد قرارگاه خدمات رسانی فعال شده اعضای کانون ها با همکاری نهادهای فرهنگی و اداری فعالیت خود را منسجم و هماهنگ کرده اند.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد همراه با هیات امنا، هیات های مذهبی، پایگاه های بسیج، خیرین و معتمدین با روحیه مردمی و خودجوش وارد عرصه فعالیت شده اند.

 

در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش سنگری و هماهنگی را برای هدایت و هماهنگی رزمندگان و جهادگران داشتند و امروز نیز همین نقش در مدل جدید در حال ایفا شدن است که دستاوردهای آن به جامعه می رسد.

 

جوانان روزها و دوران گذشته و جوانان امروز با یک هدف مشخص و با محوریت مسجد به دنبال نقش آفرینی و کمک به کشور هستند که دستورالعمل های ابلاغی نیز وحدت و انسجام را مورد تایید و بررسی قرار داده و همگان را به مشارکت هدایت کرده اند.

 

*تشکیل قرارگاه کمک رسانی در مساجد استان اصفهان

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: قرارگاه خدمات رسانی به مردم در شرایط کرونا در مساجد و با محوریت و مدیریت کانون های مساجد شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» درباره این برنامه گفت: دستورالعمل آن به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده و گزارش هفتگی آن به ستاد مرکزی اصفهان اعلام می شود.

 

وی ادامه داد: در این قرارگاه ها بسیج، هیات امنا، روحانیون، معتمدین و خیرین عضو هستند و اعضا کانون های مساجد نقش مدیریتی نیز دارند.

 

حجت الاسلام نیستانی یادآورشد: هم افزایی نقش مهم و اساسی در تشکیل این قرارگاه دارد که باید بین بخش های فعال مساجد و مناطق مختلف شهری، روستایی و منطقه ای ایجاد شود.

 

*قرارگاه حافظان سلامت در محله ها تشکیل شده است

 

فرمانده سپاه استان اصفهان گفت: قرارگاه سلامت در محله های مختلف با محوریت جوانان تشکیل شده است.

 

سردارسرتیپ پاسدار  مجتبی فدا با بیان اینکه روحیه فداکاری و همکاری در جامعه برای کمک به دیگران ‌نهادینه است، اظهارداشت: جوانان و افراد معتمد هر محله برای پاسخ به نیازها از اسفندماه سال گذشته فعال شده اند.

 

وی ادامه داد: تمام تلاش و همت برای کمک به مردم بکارگرفته شده و مثل دوران دفاع مقدس همه در کنار همدیگر در قالب قرارگاه های سلامت نقش خود را ایفا می کنند.

 

سردار فدا یادآورشد: فارغ از دستورالعمل ها افراد جامعه به دنبال کمک به هم نوعان هستند و مساجد را محور خوبی در هر منطقه شناخته اند.

 

کد خبر 995149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha