عمارت کلاه ‌فرهنگی باغشمال تبریز احیا می شود

شهردار تبریز با تاکید بر حفظ جنبه های تاریخی و فرهنگی «پارک باغشمال»، گفت: عملیات مطالعه بازسازی و احیای عمارت کلاه‌فرهنگی باغشمال به اتمام رسیده است که به زودی وارد فاز اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج شهین‌باهر» در جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث پارک تاریخی و فرهنگی باغشمال، اظهار داشت: حفظ آسایشگاه‌ سربازان در قالب مکانی خاطره‌انگیز برای بزرگسالان در دستور کار قرار دارد و کاربری‌های مختلفی چون کارخانه نوآوری، تماشاخانه، نگارخانه، موزه صدا و موسیقی، آمفی‌تئاتر، باغ کتاب کودک، نوجوان و بزرگسالان با نظر بهره‌برداران این حوزه، احداث خواهد شد.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در این خصوص، اظهر داشت: مقرر شد پس از تأیید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی این پارک تحت عنوان «پارک تاریخی و فرهنگی باغشمال» نام گذاری شود.

شهین باهر به پیشینه تاریخی این پارک به عنوان یکی بزرگ ترین باغ‌های اصلی تبریز در دوران آق قویونلوها اشاره و اضافه کرد: فرایندی طولانی برای تملک این پارک طی شده است و طی ۶۰ تا ۷۰ جلسه‌ با ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق به تملک این پارک شدیم.

وی ادامه داد: عملیات مطالعه بازسازی و احیای عمارت کلاه‌فرهنگی باغشمال نیز به اتمام رسیده است که به زودی وارد فاز اجرایی می شود و پیش‌بینی ما این است که تا خرداد سال آینده این پارک مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در اختیار شهروندان و هنرمندان شهر قرار گیرد.

همچنین «رسول قربانی» یکی از استادان دانشگاه تبریز در این جلسه احیای پارک باغشمال را یکی از مهمترین اقدامات دوره پنجم شورای شهر تبریز توصیف کرد و گفت: نباید در این پارک تنها به دنبال ایجاد فضای سبز باشیم، بلکه بر روی احیای هویت تاریخی این پارک باید تمرکز کرد.

کد خبر 995263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha