صرفه جویی ۵۲ هزار متر مکعبی آب در سال

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه، با اشاره به اجرای طرح انتقال آب به مزارع و باغات شهرستان سربیشه، از صرفه جویی ۵۲ هزار متر مکعبی آب در سال خبر داد.

«مریم جوادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند به اجرای طرح خط انتقال آب به مزارع شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه در سال 51 هزارو 840 متر مکعب آب در آبخوان های سربیشه صرفه جویی شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه، اعتبارات اختصاص یافته برای اجرای خط انتقال آب به مزارع این شهرستان را 24 میلیارد و 419 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: با تخصیص این اعتبارات 16 هزار متر لوله گذاری انجام شده است.

  

جوادی با بیان اینکه این طرح از محل اعتبارات مدیریت بحران به صورت کمک بلاعوض از سال گذشته شروع  و در آبان ماه امسال به پایان رسیده است، اظهار کرد: حجم کار انجام شده در زمینه اجرای طرح انتقال آب با لوله به مزارع و باغات در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هزارو ۴۲ درصد رشد دارد.

 

وی میزان لوله گذاری و اجرای خط انتقال انجام شده در سال ۹۷ را هزارو ۵۳۶ متر اعلام کرد و گفت:حجم کار انجام شده تا پایان آبان ماه (۱۶ هزار متر مکعب) از لحاظ اعتباری نیز نسبت به مدت مشابه گذشته، نشان از رشد هزارو ۳۱۳ درصدی دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه هدف از اجرای این پروژه ها را افزایش میزان بهره وری آب استحصالی اعلام کرد و افزود: طرح های اجرایی پس از اتمام کار برای بهره برداری، تحویل مالکان 22 منبع آبی در شهرستان سربیشه شد.

 

جوادی با توجه به نظام خرده مالکی در شهرستان، استقبال کشاورزان برای اجرای لوله گذاری در مزارع و باغات را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: کشاورزان و بهره برداران هم در قالب تامین نیروی انسانی در اجرای این طرح مساعدت کردند.

 

 

 

 

کد خبر 995312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha