پرداخت ۵ میلیارد تومان زکات مستحبی در قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان نیز زکات مستحبی در استان پرداخت شده است که همه اقلام زکات مستحبی برای محرومان و نیازمندان صرف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امد اد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در بازدید از یک واحد دامداری در روستای قاسم آباد از توابع خرمدشت، بیان کرد: در سال های گذشته خبری از پرداخت زکات نبود ولی از سال 1384 موضوع زکات برجسته تر شد و هر سال هم جدی تر می شود.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: سال 84 جمع آوری زکات با 10 میلیون تومان آغاز شد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است.

 

وی اضافه کرد: تاکنون 91 درصد از زکات جمع آوری شده در استان قزوین برای محرومان و نیازمندان صرف شده است؛ زکات با اولویت مصرف محرومان جمع آوری می شود چراکه براساس آیات و روایات اولویت مصرف این واجب الهی نیازمندان هستند.

 

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص زکات سیاست خود را بر توسعه فرهنگ زکات بنا نهاده است از این رو هیچ گونه اصراری بر پرداخت زکات به این نهاد وجود ندارد بلکه اولین توصیه و سفارش ما پرداخت زکات و عمل به تکلیف دینی است.

 

وی تصریح کرد: وقتی کشاورز زکات خود را می دهد و نیازمندی را از مشکلی رها می سازد، ما هم به هدف خود که عمل به تکلیف الهی است، رسیده ایم.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: امروز موضوع زکات در استان ما پررنگ شده است، البته با آنچه مورد انتظار است و ظرفیت استان است، فاصله داریم ولی همین رشد توجه به زکات موجب شده تا برخی از کشاورزان و باغداران از محصولات خود که مشمول زکات نیستند هم زکات پرداخت کنند در نتیجه زکات مستحبی نیز در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان نیز زکات مستحبی در استان پرداخت شده است که همه اقلام زکات مستحبی برای محرومان و نیازمندان صرف شده است.

 

حجت الاسلام شهسواری یادآورشد: زکات جمع آوری شده کشاورزان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در همان روستا و یا منطقه هزینه می شود.

 

گفتنی است در این بازدید، مالک دامداری پنج رأس گوسفند به عنوان زکات برای محرومان تحویل مودیان زکات داد.

کد خبر 995331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha