تبیین رسانه در ترویج سبک زندگی کرونایی

قرایی گفت: یکی از شاخص‌های مهم در بحران‌ها، اطلاع‌رسانی بموقع و دقیق رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم است.

خبرگزاری شبستان، گرگان- میثم قرایی؛ یکی از شاخص‌های مهم در بحران‌ها، اطلاع‌رسانی بموقع و دقیق رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم است آگاهی بخشی و موج آفرینی در شرایط بحران است که می تواند کمک شایانی برای عبور از بحران به وجود آمده را داشته باشد و اذهان عمومی را برای نحوه برخورد و مقابله با وضعیت جامعه آماده کند.

 

بر کسی پوشیده نیست رسانه‌های گلستان در هدایت و جهت‌دهی افکار عمومی بویژه در شرایط بحران نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای داشتند و می‌توانند با ظرفیت و نفوذشان بر مخاطب ابعاد و مراحل مختلفی از بحران را به تصویر بکشند فرقی نمی‌کند موضوع سیل استان باشد یا بیماری کرونا.  از جمله عرصه های اثربخش و مهم اصحاب رسانه؛ حوزه خبری رسانه ها و حوزه آگاهی بخشی است که قطعا حوزه دوم حساس تر و مهم تر است زیرا در نقش اول فقط به اخبار و آمار و ارقام شرایط موجود پرداخته می شود ولی در  قسمت دوم تاکتیک ها و راهبردهای لازم جهت درک بهتر شرایط را بکار می گیرد و در فهم مخاطب و شناخت از شرایط جریان آفرینی می کند.

 

ضمن تقدیر از رسانه های گلستان که با شروع بحران کرونا در اطلاع رسانی و جریان سازی در سراسر استان خوش درخشیدند و ‌با انسجام و همدلی پیشگام در ترویج سبک زندگی با کرونا بودن به اطلاع مدیران محترم رسانه می رساند همانطور که مشاهده می کنید بار دیگر شهر گرگان و سایر شهرستانهای استان از لحاظ شیوع کرونا وضعیت خوبی ندارد در همین راستا، سازمان بسیج رسانه از شما دعوت می کند تا با حضور فعالانه و هوشمندانه خود و استفاده از ظرفیت های خبرگزاری ها ،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف رسالت خویش را به انجام برسانید.

 

اینجانب از مدیران محترم رسانه و خبرنگاران پرتلاش استان درخواست همکاری با تمامی دستگاه‌ها و ارگان های فعال در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کرونا و تهیه گزارش های خبری و ‌تصویری را دارد.

 

لازم به یادآوری است، انتظار می رود با تهیه گزارش های میدانی با حضور در سطح شهر در پیگیری مطالبات مردمی فعالتر و مشارکت مردمی بیشتری را ایجاد نمایید.

 

 قطعا تلاش های خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی در پیشبرد اهداف رسانه ای در بحران کرونا بر کسی پوشیده نیست و انشالله قدردانی از رسانه های فعال توسط دست اندرکاران این امر صورت خواهد گرفت.

 

*میثم قرایی، رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان

کد خبر 995338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha