ضرورت مدیریت فضای مجازی/ کتاب به عنوان بهترین تغذیه روح آدمی، باید سالم باشد

آیت الله عبادی، بر مدیریت داخلی فضای مجازی تأکید کرد و گفت: کتاب نیز به عنوان بهترین تغذیه روح آدمی باید مفید و سالم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (یکم آذرماه) در دیدار جمعی از دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی اظهارکرد: انسان با حیوان حدود ۴۰ تفاوت اصلی دارد که یکی حس کنجکاوی است و انسان همواره تشنه دانستن و علم آموزی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بخشی از علوم در زندگی مادی مورد نیاز است، گفت: بسیاری در راه کسب علم زندگی خود را به مخاطره می اندازند و این حاکی از آن است که دانستن حس مستقل است نه ابزاری برای زندگی.

 

وی با اشاره به اینکه در حدیثی آمده که «طَلَبُ العِلمِ فَریضَةٌ عَلی کُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ»، افزود: تعلم بر هر مسلمانی فرض واجب است و دلیل وجوب آن همان حس کنجکاوی است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: فلسفه زندگی برای این است که انسان به جایگاه اصلی خود در فراگیری علم برسد «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلائِکَةِ‏».

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مسئله عبادات، شرایط زمانی و مکانی در عیار عبادت بسیار نقش دارد، تصریح کرد: بهترین عبادات، کسب علم است اما در زمان آخرالزمانی قرار داریم که انسان و اسلام غریب و ناشناخته هستند و آنقدر انسان را ابزار کردند که خودش را فراموش کرده و فقط به یک لقمه نان و سقفی برای زندگی قانع است.

 

وی بیان کرد: اسلام نیز غریب است چرا که اگر از ما مسلمانان در مورد اسلام بپرسند نمی توانیم جوابی بدهیم که حق مطلب را ادا کرده باشیم اما خوش‌به‌حال کسانی که انسانیت و دین خود را فراموش نکردند که شرط اولیه آن ها کسب علم است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اهمیت کتاب در حامل علم بودن است، گفت: کتاب به عنوان بهترین تغذیه روح آدمی باید مفید و سالم باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه برخی علم‌های امروزی تبدیل به تکنیکی برای وحشی‌گری، اختلاص و دزدی شده است، عنوان کرد: این علمی که جز خرابی و آواره کردن مردم چیز دیگری ندارد، از علم ابلیس بدتر است.

 

وی با بیان اینکه برای نسل جوان باید طرح داشته باشیم آن هم در شرایط شیوع کرونا، افزود: باید مدیریت فضای مجازی داخلی شود تا بتوان از  آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

 

وی با انتقاد از رها شدگی فضای مجازی، تأکید کرد: کتاب و کتابداری کار بسیار مقدسی است، اما شرط آن این است که در کتابخانه‌ها کتب دارویی و تغذیه روح باشد نه کتاب سمی؛ لذا تا می توانید باید به فرهنگ اصیل اسلامی و انسانی کمک برسانید.

 

 

کد خبر 995378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha