راهیابی مستند «کراس» تولید کانون «شهید رحمانیان»، به مرحله پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»

تراب فرد از راهیابی مستند «کراس» تولید اعضای کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» به مرحله نهایی جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» خبر داد.

«هادی تراب فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: «مستند کراس» به کارگردانی احمد رحمانیان و تولید مرکز رسانه‌ای «سرو» وابسته به کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» جهرم به عنوان کاندیدای بهترین فیلم مستند به مرحله پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت راه یافت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان»، مسجد «حضرت امیرالمومنین (ع)» جهرم با اشاره به اینکه «مستند کراس» روایتی از زندگی قهرمان موتور کراس ایران  شهید مدافع حرم «محمدکاظم (پژمان) توفیقی» است، افزود: در این مستند، سیر زندگی این شهید مدافع حرم در گفتگو با خانواده و دوستان وی بررسی و تبیین شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این اثر به کارگردانی «احمد رحمانیان» و تهیه کنندگی «مصطفی سیفی» تولید شده است، عنوان کرد: مستند «کراس» به سفارش موسسه «روایت فتح» تهیه و تولید شده است.

 

تراب فرد به دیگر عوامل تولید این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: تصویربرداری مستند «کراس» را «محمدرضا قنبرنژاد» و تدوین آن را «احمد رحمانیان» بر عهده داشته است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان»، مسجد «حضرت امیرالمومنین (ع)» جهرم ادامه داد: همچنین «حمیدرضا بادپانی» دستیار تدوین، «امیرحسین رحمانیان» صدابردار و «احمد رحمانیان» نیز اصلاح رنگ و نور این اثر را عهده دار بوده است.

 

به گفته تراب فرد، کار تصویر برداری هوایی مستند «کراس» توسط «علی قلی زاده» انجام شده و «علی صفریان» نیز طراح پوستر و نشان این مستند را انجام داده است.

 

 وی با اشاره به اینکه شهید توفیقی در دهم بهمن ماه سال ۱۳۷۰ در شهرستان کازرون متولد شد، بیان کرد: وی از کودکی به ورزش علاقه داشت و در این زمینه موفقیت‌ های زیادی کسب کرد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سردار شهید علی اکبر رحمانیان» ادامه داد: وی در سال ۸۸ در رشته موتور کلاس مقام اول استانی را کسب کرد و در سال ۸۹ موفق شد مقام اول استانی و سوم کشوری را کسب کند.

 

وی با اشاره به اینکه شغل این شهید مدافع حرم، مکانیک موتور بود و به عنوان بسیجی داوطلب برای اعزام به سوریه رفت، خاطرنشان کرد: «شهید کاظم توفیقی» در ۱۶ بهمن ماه سال ۹۴ در حومه حلب سوریه و در عملیان آزادسازی «نبل» و «الزهرا» و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

 

به گزارش شبستان، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران برگزار می‌شود.

 

خاطر نشان می شود، این برنامه در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد.

 

کد خبر 995390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha