۶۲ درصد از ظرفیت پهنای باند ورودی استان استفاده می شود

جلیلی‌نژاد گفت: ۶۲درصد از ظرفیت پهنای باند استان استفاده می شود و هریک از اپراتورها و یا شرکت های FCPمی توانند در صورت بالا رفتن ترافیک مشترکین و یا بهبود کیفیت ارائه خدمات افزایش ظرفیت دهند.

«قاسم جلیلی‌نژاد»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: 62درصد از ظرفیت پهنای باند استان استفاده می شود و هریک از اپراتورها و یا شرکت های FCPمی توانند در صورت بالا رفتن ترافیک مشترکین و یا بهبود کیفیت ارائه خدمات افزایش ظرفیت دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان آذربایجان غربی،گفت: نزدیک دو ترابایت ظرفیت ورودی استان است که 1.3  گیگابایت از آن به شرکت های FCP و اپراتورها ی ارتباطی واگذار شده و مابقی آن آماده ارائه است.

جلیلی نژاد با  اشاره به بحث رومینگ بین اپراتوری اظهار کرد:در بیشتر روستاهای استان بستر اینترنت پرسرعت روستایی که توسط وزارت ارتباطات و با اعتبار دولتی و به پیمانکاری شرکت های وب اجرا شده است، وجود دارد؛روستائیان می توانند با استفاده از هر سیم کارتی با تنظیم گوشی خود از اینترنت پرسرعت این بستر استفاده کنند و در مورد هزینه هیچ بار مالی اضافه ای بر مشترک وارد نمی شود.

وی با اشاره به عدم اطلاع  کافی مشترکین روستایی از بحث رومینگ و حتی وجود زیرساخت ارتباطی های وب،افزود:این موضوع باعث ایجاد نارضایتی بین روستائیان می شود که نماینده های وب دراستان   ماموریت یافت تا با اطلاع رسانی مناسب از طریق دهیاران این خلاء را پوشش دهد.

مدیر کل ارتباطات استان ضمن اشاره به ارائه سرویس خاص به مشترکین در دوران محدودیت های کرونایی که از اول آذرماه آغاز می شود بر پایداری شبکه ارتباطی استان تاکید کرد.

کد خبر 995412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha